کارگاه آموزشی «سواد رسانه ای» برای کارکنان کمیته امداد بوکان برگزار شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان از برگزاری کارگاه آموزشی «سواد رسانه ای» برای کارکنان این نهاد خبرداد.

قادر درویشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،گفت: کارگاه سواد رسانه‌ای، برای کارکنان کمیته امداد این شهرستان برگزار شد.

به گفته او، در این کارگاه که بیش از ۲۵ نفر حضور داشتند، شرکت کنندگان با مفهوم سواد رسانه‌ای، ارزش‌ها و عناصر خبری، جنگ نرم و روش‌های مقابله با آن و انواع تبلیغات آشنا شدند.

درویشی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای می‌تواند نقش موثری در آگاه سازی جامعه و ایجاد نگاه انتقادی و موشکافانه افراد نسبت به رسانه‌ها و فضای مجازی ایفا کند، افزود: «این کارگاه با همّت آقایان حسن اسماعیل پور، فاتح استاد عبداله پور و اقبال مرادی از فعالان حوزه رسانه برگزار شد و در پایان به شرکت کنندگان، گواهی شرکت در کارگاه اعطا شد.»

سواد رسانه‌ای (Media Literacy) مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود. برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام‌های رسانه‌ای باشیم.

افراد، با سواد رسانه‌ای قادر به کشف پیام‌های پیچیده‌ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، مجلات، کتاب‌ها، بیلبورد‌های تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه‌های مستقل خواهند شد. آن‌ها هم چنین می‌توانند رسانه‌های خود را ایجاد کرده و در شکل گیری فرهنگ رسانه‌ای مشارکت فعالانه داشته باشند، این امر سبب می‌شود مردم از حالت مصرفی خارج شده، از رسانه‌ها به صورت هوشمندانه‌ای بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری کارگاه آموزشی «سواد رسانه ای»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.