لزوم تدوین مکانیزم جدید برای شرکت های پیمانکاری

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید برای بهبود وضعیت شرکت‌های پیمانکاری، مکانیزم جدیدی تدوین کند.

لزوم تدوین مکانیزم جدید برای شرکت های پیمانکاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قلی الله‌قلی‌زاده نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران گفت: دولت باید برای بهبود وضعیت شرکت‌های پیمانکاری، مکانیزم جدیدی را تدوین کند، زیرا با این شرایط، آن‌ها ورشکسته می‌شوند.

وی افزود: به نظر من پیمانکاران جزء بدنه و پرسنل اصلی دولت محسوب می‌شوند و شرایط نامساعد آن‌ها قطعا بر عملکرد دولت اثر منفی می‌گذارد.

الله قلی زاده ادامه داد: پیمانکاران را می‌توان به عصای دست دولت برای اجرای پروژه‌های عمرانی تشبیه کرد، حال چرا باید اقدامات و سیاست‌هایی را انجام داد، که عملا به ضرر شرکت‌های پیمانکاری باشد.

دولت باید مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند

وی گفت: در شرایط کنونی اگر دولت به دنبال حمایت از شرکت‌های پیمانکاری نباشد و اقدام به پرداخت مطالبات آن‌ها نکند، قطعا در آینده‌ای نزدیک بخش اعظمی از این شرکت‌ها برای ادامه فعالیت با مشکل مواجه می‌شوند.

الله‌قلی‌زاده ادامه داد: امروز تمام شرکت‌های پیمانکاری بزرگ و کوچک از دولت بابت اجرای پروژه‌های عمرانی طلب مالی دارند و امروز بسیاری از پیمانکاران منطقه ما نیز مبالغ هنگفتی همچون ۱۰ میلیارد تومان، ۲۰ میلیارد تومان و حتی بالاتر از دولت طلب دارند.

وی افزود: متأسفانه در شرایط کنونی دولت برای تسویه طلب پیمانکاران راه کار نادرستی را پیش گرفته است، به طوری که آن‌ها برای تسویه مطالبات، اقدام به ارائه اوراق قرضه اسلامی می‌کنند و بعد از آن، پیمانکار مجبور است که این اوراق را با زیر قیمت در بورس به فروش برساند.

تهاتر نفت برای تسویه طلب پیمانکاران امکان پذیر نیست

این نماینده مردم ادامه داد: در قانون بودجه پیش بینی شده که دولت می‌تواند برای تسویه طلب پیمانکاران بزرگ، اقدام به عرضه نفت به آن‌ها کند، البته با توجه به وضعیت کشور در شرایط تحریمی، به نظر من این مسئله عملیاتی نخواهد شد.

اله‌قلی‌زاده گفت: قطعا برای بلند کردن جنازه پروژه‌های عمرانی از روی زمین به پیمانکاران قوی نیاز داریم و این مسئله جز با تزریق اعتبار و پرداخت مطالبات آن‌ها امکان پذیر نیست، اما امروز شرکت‌های پیمانکاری در حال احتضار قرار دارند.

وی ادامه داد: امروز شرکت‌های پیمانکاری به دلیل بدعهدی دولت در پرداخت مطالبات، به افراد بسیاری بدهکار هستند، چون آن‌ها باید هزینه مصالح و کارگران را پرداخت کنند، حال به دلیل عدم پرداخت مطالبات از سوی دولت، آن‌ها مجبورند که ماشین آلات و تجهیزات خود را بفروشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.