تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس در کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان به تشکیل قرارگاه فرهنگی استان کرمان اشاره کرد و گفت: طرح تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس می‌تواند به عنوان یکی از پروژه‌های این قرارگاه تعریف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در نشست تخصصی تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس استان کرمان گفت: باید یک پروپوزال مشخص برای هر یک از دستگاه‌ها برای تدوین نقش هر یک از دستگاه‌ها به منظور ثبت در تاریخ نامه دفاع مقدس تدوین شود.

وی بر استفاده از فرصت موجود برای جمع آوری و تدوین نقش سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: هر چه بگذرد این ارزش‌ها به فراموشی سپرده شده و و افراد صاحب نظر شاغل در ادارات که می‌توان خاطرات آن‌ها را ثبت کرد بازنشست می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بر بررسی آثاری که طی سال‌های گذشته از سوی دستگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس تدوین شده تاکید کرد و ادامه داد: علاوه بر نقش نیرو‌های رزمنده و لجستیک، نیرو‌های فرهنگی نیز در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشته اند ودر حقیقت کار بزرگی در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

بصیری افزود: یک موسسه باید محوریت کار تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس را بر عهده گیرد و سایر سازمان‌ها در این زمینه‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا در نهایت کتاب تدوین شده جامع، با فصل بندی مناسب و شامل اقدامات تمامی بخش‌ها باشد.

وی اظهارداشت: در استانداری کرمان نیز آماده ایجاد ساز و کار‌های لازم برای پیگیری تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۶ پروژه تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس استان کرمان آغاز شده است، گفت: در سال ۸۷ برای شروع رسمی این کار حدود ۴۰ نفر از فرماندهان جنگ به منطقه عملیاتی اهواز اعزام شدند و رسما در حوزه نظامیو عملیاتی کار آغاز شد.

محمدمهدی ابوالحسنی با اشاره به اینکه ۱۲۸ پروژه باید اجرایی شود تا کار تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس به صورت کامل انجام شود، اظهارداشت: تاریخ نامه دفاع مقدس دارای ۸ فصل است که در قالب آن به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش یگان‌های ناظمی و انتظامی، نقش ادارات، ارگان‌ها و ستادها، نقش اقشار، رویکرد فرهنگی دفاع مقدس و حفظ آثار در جنگ پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون نقش هلال احمر، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و پست در دوران دفاع مقدس تدوین شده است و این در حالی است که تمامی ادارات استان در دوران دفاع مقدس نقش به سزائی ایفا کرده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد: مدلسازی لازم برای تدوین نقش تمامی ادارات و سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس انجام شده است و در حال حاضر آخرین فرصت‌های لازم برای تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس وجود دارد.

انتهای پیام/ی

قابلیت تعریف پروژه تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس در قرارگاه فرهنگی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار