مدیر پرونده الکترونیک سلامت مطرح کرد؛

ثبت اطلاعات مردم به صورت محرمانه در پرونده الکترونیک سلامت

صفی‌خانی گفت: اطلاعات مردم در پرونده الکترونیک سلامت به صورت محرمانه ثبت می‌شود.

ثبت اطلاعات مردم به صورت محرمانه در پرونده الکترونیک سلامت به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،صفی‌خانی مدیر پرونده الکترونیک سلامت عصر امروز درمراسم رونمایی از اپلیکشن پرونده الکترونیک سلامت که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف تصویب شده در برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت مکلف به راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت شده است.

وی افزود: پرونده الکترونیک یک درگاه است که اجازه می‌دهد اطلاعات مردم در آن ثبت و پس از آن به سطوح مختلف ارجاع داده می‌شود و در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.

صفی‌خانی در ادامه گفت: در پرونده الکترونیک سلامت استارت آپ‌هایی وجود دارد که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد:  پرونده الکترونیک سلامت یک تکلیف قانونی برای وزارت بهداشت است و موجب برقراری عدالت در حوزه سلامت می شود.

مدیر پرونده الکترونیک سلامت افزود: اطلاعات افراد در پرونده سلامت محرمانه بوده و از طریق سیم‌کارت‌های آیدی‌دار در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

صفی‌خانی اظهار کرد: یکی از اهداف ما یک‌پارچه کردن سامانه‌های مختلف خصوصا داروخانه‌ها و مطب‌های خصوصی است .

وی ادامه داد:تمام داروها با کد مورد نظر در سامانه ثبت شده ما از میزان مصرف دارو مطلع خواهیم بود.

صفی‌خانی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به دست مصرف کننده را رهگیری و ردیابی می‌کند و اجرای پروژه رهگیری و ارسال دارو به وسیله سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت رونمایی شده است، افزود: در نسخه‌های بعدی انواع کندینگ نسخه نویسی برای صندوق‌های بیمه گر، داروخانه‌ها و در نهایت مطب‌های خصوصی اجرا خواهد شد و تمام دارو‌ها با کد مورد نظر در سامانه ثبت می‌شوند و ما می‌توانیم از میزان مصرف دارو و اینکه دارو برای چه کسی و به چه میزان تجویز شده مطلع شویم.

اجرای کد‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ ویژه درمان بیماران سکته‌های قلبی و مغزی در اورژانس کشور


در ادامه مراسم  پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: کد ۲۴۷ برای سکته‌های قلبی و مدیریت سکته‌های مغزی در سطح دنیا الگو شده و از مرگ حتمی افراد جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ستاد هدایت بیماران از طریق سیستم الکترونیکی که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار داده این امکان فراهم شده است تا اورژانس از تخت‌های خالی بیمارستان‌ها با خبر باشد.

کولیوند گفت: اورژانس کم‌ترین هدررفت منابع در حوادث مختلف را داشته و سامانه ۱۱۵ در گوشی‌ها قابلیت نصب و اجرا است که در این سامانه آدرس‌های پایگاه‌های اورژانس آورده شده است.

کولیوند بیان کرد: آموزش‌های خوبی برای مدارس، مربیان، طلاب و دانشجویان و حتی پزشکان به صورت تخصصی از سوی اورژانس انجام شده است.
وی تاکید کرد: اتصال پرونده الکترونیک سلامت به سامانه اورژانس سبب می‌شود اقدامات کیفی‌تر و خدمات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.