پارا وزنه‌بردار ایران به مدال مسابقات قهرمانی جهان رسید

سیدحامد صلحی پور، نماینده تیم ملی کشورمان در هفتمین روز از مسابقات پارا وزنه‌برداری قهرمانی جهان نورسلطان، با حریفان خود به رقابت پرداخت.

پارا وزنه‌بردار ایران به مدال مسابقات قهرمانی جهان رسیدبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین؛ سیدحامد صلحی پور، پنجمین پاراوزنه بردار ایران، امروز پنج‌شنبه ۲۷ تیر ماه، در دسته ۹۷ کیلوگرم روی تخته رفت و با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی موفق به کسب شد.

سیدحامد صلحی پور در حرکت نخست وزنه ۲۲۵ کیلویی را بالای سر برد. سپس موفق به مهار وزنه ۲۳۰ کیلویی شد و در آخرین حرکت وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را مهار کرد.

بدین ترتیب صلحی‌پور با مهار وزنه ۲۳۵ کیلویی رکورد آسیا را که پیش از این در رقابت‌های ۲۰۱۸ جاکارتا به نام خود ثبت کرده بود، یک کیلوگرم ارتقا داد.

در این دسته وزنه برداران چین و کلمبیا در رده‌های ایستادند.

قریب‌شی نایب قهرمان جهان شد

سامان رضی و علی‌اکبر قریب‌شی، پارا وزنه برداران ایران، در آخرین رویداد از روز هفتم مسابقات و دسته ۱۰۷+ کیلوگرم و به مصاف حریفان خود در گروه A رفتند.

رضی در حرکت اول وزنه ۲۳۰کیلویی را درخواست کرد و در مهار آن موفق بود. سپس در بالا بردن وزنه ۲۳۶ کیلویی در حرکات دوم و سوم خود موفق نشد و به عنوان چهارمی بسنده کرد.

در نهایت دو نماینده کشورمان موفق شدند عناوین اول و چهارم این دسته را از آن خود کنند.

در این دسته وزنه‌بردار مالزی در رده‌ی نخست ایستاد و نماینده مکزیکو به نشان برنز دست یافت.

بدین ترتیب تا پایان روز هفتم مسابقات جمع مدال‌های تیم ملی ایران به ۵ رسیده که ۲ نشان آن طلا، ۲ نقره و یک نشان آن برنز است.

سیدیوسف یوسفی، امیر جعفری، نادر مرادی، روح اله رستمی، سیدحامد صلحی‌پور، سامان رضی علی اکبر قریب شی، منصور پورمیرزایی و سیامند رحمان، ۹ ورزشکاری هستند که همراه حسین توکلی سرمربی، علی محمودی مربی و محمد تابع سرپرست تیم ملی، در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند.

مسابقات پارا وزنه برداری قهرمانی جهان از ۲۱ تیر ماه با حضور ۴۴۱ ورزشکار از ۷۸ کشور به میزبانی قزاقستان در شهر نورسطان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نتایج مسابقات پارا وزنه برداری قهرمانی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار