مسائل و مشکلات صادرکنندگان استان بویژه راهکار رفع مشکل پیمان سپاری ارزی بررسی شد

در سومین جلسه شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، مسائل و مشکلات صادرکنندگان استان بویژه راهکار‌های رفع مشکل پیمان سپاری ارزی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،در سومین جلسه شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که عصر امروز با ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، مسائل و مشکلات صادرکنندگان استان بویژه راهکار‌های رفع مشکل پیمان سپاری ارزی مورد بررسی قرار گرفت.
 
محمدمهدی شهریاری در این جلسه که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، گفت: صادرکنندگان استان در رابطه با پیمان سپاری ارزی و نقل و انتقال ارز بویژه با کشور‌های همسایه دچار مشکلاتی هستند که در ملاقات حضوری با رئیس کل بانک مرکزی، فراهم سازی زیرساخت‌های نقل و انتقال ارز را پیگیری خواهم کرد.

وی در ادامه از کمک مالی دولت برای تامین ۳۰۰ کامیون یخچال دار برای استان خبر داد و افزود: تحقق این امر به توسعه صادرات میوه‌های هسته دار استان کمک شایانی خواهد نمود.

شهریاری از پیگیری راه اندازی پایانه صادراتی کشاورزی استان نیز خبر داد و گفت: در اولین فرصت موضوع راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان که مجهز به صنعت سورتینگ و بسته بندی است پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پیگیر افزایش میزان اعتبارات واردات استان از طریق بازارچه‌های مرزی از مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به ۱ میلیارد دلار هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح پیشنهادی تهاتر کالا‌های صادراتی استان با کالا‌های وارداتی مورد نیاز کشور گفت: در صورت تصویب و موافقت با این طرح، خواهیم توانست در قبال کالا‌های صادراتی استان، بخشی از کالا‌های مورد نیاز استان و کشور را از مرز‌های استان وارد کنیم.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه گفت و گوی بخش خصوصی و دولت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.