ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در جامعه

فرماندار شهربابک گفت: شهربابک جوانان مستعد و باهوشی دارد و از این ظرفیت می‌توان در راه پیشرفت شهرستان کمک گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید قائینی فرماندار شهربابک در جلسه ستاد ساماندهی جوانان با موضوع اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تأکید بسیار زیادی بر مسئله جوانان و محوریت آنها داشته اند، گفت: اکنون تبلیغ بر روی استفاده از جوانان است و تجربه نشان داده در هر جا که به این قشر از جامعه اهمیت قائل شده و اعتماد شده عملکرد نسبتاً خوبی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس را جوانان اداره کردند و غالب رزمندگانی که در دفاع مقدس شرکت داشتند، جوانانی در رنج سنی پایین بودند، افزود: امروز نیز بسیاری از جوانان به طور خودجوش تمایل به حضور در عرصه نبرد دارند.

قائینی عرصه نبرد امروز را جنگ اقتصادی و نرم افزاری خواند و تأکید کرد: این نبرد حساس تر، مهم‌تر و سخت‌تر از جنگ فیزیکی است و کسی در آن پیروز است که اشراف اطلاعاتی داشته باشد و از فنون و فناوری‌ها بیشتر بهره بَرَد.

وی به اهمیت دادن به قشر جوان تأکید و تصریح کرد: شهربابک مردمانی باهوش و مستعد دارد و باید گفت اکنون توقعات بالا رفته و نوع نگرش‌ها و تفریحات عوض شده است.

فرماندار شهربابک افزود: افرادی که در قالب سمن‌ها و دستگاه‌هایی که برای جوانان فعالیت می‌کنند کار سختی دارند، اما برخی ادارات نظیر اداره ورزش، بسیج و هلال احمر در این حوزه موفق عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه باید در حوزه بانوان بیشتر کار کرد چرا که آسیب در این بخش بیشتر از آقایان است، گفت: اگر در زمینه حجاب همه دست به دست هم دهیم و در این مورد کار کنیم می‌توان به وضعیت بهتری رسید.

قائینی از مدیران دستگاه‌ها خواست با برنامه ریزی، شرایط بهتری را برای فعالیت جوانان مهیا کنند و تلاش کنند از پتانسیل آنها در شهربابک برای پیشبرد شهرستان استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه NGO ها یک حلقه‌ی مفقوده و یک عنصر بسیار مهم هستند که به آن‌ها توجه نشده است، تصریح کرد: باید تمام توان خود را برای مقابله با دشمن به کار گیریم.

قائینی با بیان اینکه بیکاری برخی جوانان به معضلی مهم تبدیل شده است، افزود: دشمن با تطمیع جوانان آنان را علیه نظام تحریک می‌کند پس وظیفه‌ی ما در این حوزه بسیار سنگین است.

وی با تأکید بر اینکه باید جوانان را راهنمایی و با آنان صحبت کرد تا بدانند که ما در کنار آنان هستیم، تصریح کرد: کارگروه اشتغال در شهربابک باید فعال تر شود، آمار جذب تسهیلات ما بسیار پایین است این نشان می دهد، جوانان دنبال خود اشتغالی نیستند.

فرماندار شهربابک به برگزاری کلاس‌های موفقیت در شهربابک اشاره کرد و یادآور شد: باید تفکر را از خدمتگزاری به دیگران به سمت خدمتگزاری به خود سوق دهیم و این کاری است که کشور‌های توسعه یافته انجام داده اند.

وی تأکید کرد: توسعه از انسان شروع می‌شود و انسانی که با دید مثبت نگاه می‌کند، زندگی برایش شیرین‌تر می‌شود.

قائینی با تأکید بر اینکه باید تفکر بالایی داشته باشیم و روی جوانان سرمایه گذاری کنیم، بیان داشت: شهربابک مدیران توانمندی دارد، اما باید روش کار خود را در راه پیشرفت شهرستان تغییر دهند.

فرماندار شهربابک در بخش دیگری از سخنانش به لزوم برپایی نمایشگاه‌هایی در خصوص ظرفیت‌های مختلف شهربابک اشاره کرد و افزود: NGO ها توانایی معجزه دارند و می توانند بازوی توانمند دستگاه‌ها باشند.

 

میثم پاریزی نیز در ادامه این جلسه گفت: ۲۳ دستگاه عضو ستاد ساماندهی امور جوانان داریم که فعالیت‌های حوزه جوانان را به صورت اختصاصی پیگیری و دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت مختص تابستان نیست، اما به دلیل تعطیلی مدارس باید بیشتر برنامه ریزی و فعالیت کرد، افزود: ما در هیئت‌های ورزشی مان حداقل چهار تا پنج هزار جوان و نوجوان سازماندهی شده داریم.

پاریزی تصریح کرد: ۵۰ درصد ظرفیت کشور زیر ۳۰ سال هستند و باید از این ظرفیت به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی به فعالیت شبانه روزی سمن‌ها و هیئت‌های ورزشی در شهربابک اشاره و تأکید کرد: ما از ظرفیت جوانانمان در حوزه ورزش به خوبی استفاده کرده ایم به طوری که می‌توان گفت میانگین سنی رؤسای هیئت‌های ورزشی ما در شهربابک نسبت به کل استان پایین‌تر است.

پاریزی با بیان اینکه ۵۰ درصد جامعه هدف ما در شهربابک در حوزه ورزش و جوانان بانوان هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند، یادآور شد: آمار ورزشکاران سازماندهی شده ما گواه بر این ادعا است.

وی افزود: ظرفیت بسیار بالایی در بخش بانوان داریم به طوری که در حوزه قهرمانی از آقایان هم فراتر رفته و موفق‌تر بوده اند.

انتهای پیام/ب

جلسه ستاد ساماندهی جوانان در شهربابک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار