رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به انفجار امروز کابل گفت: طالبان هیچ باوری به صلح و آینده عاری از خشونت در افغانستان ندارند. 

عبدالله: طالبان هیچ اعتقاددی به صلح و آینده عاری از خشونت در افغانستان ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به انفجار امروز مقابل دانشگاه کابل گفت: طالبان هیچ باوری به صلح و آینده عاری از خشونت در افغانستان ندارند. 

در بیانیه وی آمده است: این حملات بزدلانه نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای واهی، هیچ تغییری در تفکر تروریستی و خشونت باورانه طالبان به وجود نیامده است.

عبدالله بیان داشت: علیرغم شناخت کافی از اهداف و برنامه‌های گروه‌های جنگجو، انتظار می‌رفت پس از چند دوره نشست و گفتگو درباره صلح، تغییری در رفتار و اعمال طالبان به میان آید. اما آن‌ها با ادامه خشونت‌های مکرر که غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان، از قربانیان اصلی آن بودند، ثابت کردند که هیچ باوری به صلح و آینده عاری از خشونت در افغانستان ندارند. 

وی افزود: بار دیگر این حملات بزدلانه و ناروای تروریستی را محکوم می‌کنیم و به روح شهدای امروز کابل و دیروز قندهار، بهشت‌برین و به بازماندگان و خانواده‌های‌شان، صبر، استقامت و بردباری می‌طلبیم.

صبح امروز انفجار مهیبی مقابل دانشگاه کابل به وقوع پیوست که بنابر گزارشات، 33 کشته و زخمی برجای گذشته است.

گفتنی است که طالبان روز گذشته نیز حملات انتحاری و مسلحانه گسترده ای را در مقابل فرماندهی پلیس قندهار به راه انداختند که حدود 90 کشته و زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.