معاون امور صنایع وزارت صمت:

۳۵ قطعه وارداتی خودرو داخلی سازی می‌شود

مقیمی از انعقاد قرارداد داخلی سازی ۳۵ قطعه وارداتی خودرو با ۳۲ قطعه ساز کشور خبر داد.

تامین ۵۳ قطعه وارداتی خودرو در کشوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اولین نشست تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو با پیگیری‌های وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این میزگرد تخصصی میان تامین کنندگان خودرو‌های پر تیراژ با قطعه سازان قراردادی به ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان  منعقد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به اینکه ۳۲ قطعه ساز برای تامین ۳۵ قطعه‌ وارداتی در کشور اقدام به انعقاد قرارداد کرده اند، ادامه داد: این قطعات سابقه ساخت در داخل کشور را نداشته و نیاز به ارز بری دارند. با ساخت این قطعات در داخل کشور ۸۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تاسیس مرکز ساخت داخل در وزارت صمت 


وی با اشاره به اینکه اولویت با قطعه سازان کوچک و متوسط است، ادامه داد: در این طرح قطعاتی انتخاب شده است که نیاز به سرمایه گذاری بالا نداشته باشد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه از معرفی قطعه سازان، نوع قطعه و زمان تحویل قطعات خبر داد و گفت: شرکت‌های قطعه سازی در این قرارداد‌ها زیر مجموعه شرکت‌های خودرو ساز نخواهند بود.

مقیمی اظهار کرد: مسیری که در آن گام برداشته ایم باید در آینده تداوم داشته باشد و تا تولید نهایی بسیاری از قطعات، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش تا پایان سال چهار میز تخصصی دیگر نیز برگزار خواهد شد که در آن قرارداد‌های داخلی سازی قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز برای صنایع کشور از جمله صنایع خودرویی، لوازم خانگی و دیگر صنایع، امضا می‌شود.

گفتنی است؛ نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور علی آقا محمدی مشاور اقتصادی رهبر انقلاب ، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و قطعه سازان در حاشیه اولین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد.

این نمایشگاه از ۲۷ تیر تا سی‌ام تیر، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

انعقاد قرارداد ۷۴۰ میلیارد تومانی میان تامین کنندگان خودرو‌های پر تیراژ و قطعه سازان

برچسب ها: صنعت ، تولید داخل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نويد
۱۶:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
خيال ميكنيد ما خوشحال نميشيم وقتي كشورمون از لحاظ اقتصاد خوب بشه ولي اين قطعاطي كه ميسازند آيا نظارتي هم بر كيفيتش ميشه. جنس با كيفيت درست كنيد تا كي كارخانه داران محترم ميخوايد جون مردمو به خطر بندازيد
Germany
محمد تقی امیری
۱۴:۱۸ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام.این قطعاتی که می فرمایید از چند سال قبل ساخت داخل شده بودند ولی بخاطر بدرفتاری مالی خودرو سازان محترم وانتفاع تاجران عزیز در واردات قطعه سازان داخلی بیچاره زمین گیر شدند.حال که با دلار آزاد نفعی در واردات نیست مفرمایید یک شبه داخلی سازی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ تير ۱۳۹۸
خب که چی؟؟ گره ای باز میکنه از زندگیمون؟ ارزون میشه خودرو؟ نه چون مسئولین عزیز و گرانقدر نمیذارن و نمیخوان که ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۰۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
نام ببر ،
چه قطعه هایی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۹ تير ۱۳۹۸
این کارا باید 10 سال پیش انجام میشد دیر عمل کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
بعد از 30 سال تولید هنوز قطعات پراید بومی نشده.
آخرین اخبار