از دریافت شهریه در مدارس دولتی تا تفاوت هزینه‌ها در نقاط مختلف شهر/ واقعیت ماجرای تجمع والدین دانش آموزان در یزد چه بود؟

چندی است عکسی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تجمع مقابل مدرسه در یزد دست به دست می شد که با بررسی آن مشخص شد واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دغدغه ثبت نام مدارس آموزش و پرورش همیشه برای خانواده‌هایی که فرزندانشان به مدرسه می‌روند وجود دارد.

این دغدغه از دریافت شهریه مدارس دولتی گرفته تا تفاوت هزینه‌های دریافتی مدارس در نقاط مختلف شهر از والدین دانش آموزان برای صرف هزینه‌های جاری مدرسه در طول سال است.

چند روزی عکسی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که محتوای آن نشان از تجمع والدین دانش آموزانی بود که مستأجر بودند و به نوعی مالک اصلی خانه به شمار نمی‌رفتند.

مشاهده این عکس با نوشته «جلوگیری از ثبت نام والدین دانش آموزانی که منزل استیجاری دارند» مطالب زیادی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که برای دست یابی به اینکه این عکس و نوشته حقیقت دارد یا خیر در گفت‌وگویی با عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد درستی یا نادرستی مطلب فوق را جویا شدیم که وی در این مورد گفت: تصویری که از تجمع والدین درب یک مدرسه در استان مشاهده می‌شود به خاطر این نبوده که از ثبت نام خانواده‌های مستأجر ممانعت شده و این تجمع دلایل دیگری دارد که ثبت نام نکردن این دانش آموزان اصلاً مطرح نبوده و این مسئله تکذیب می‌شود.

وی با اشاره به واقعیت ماجرای پیش آمده در این مدرسه خاطرنشان کرد: برخی از والدین این دانش آموزان به شکل صوری و برای اینکه به مدرسه اعلام کنند که نزدیک به مدرسه مورد نظر زندگی می‌کنند اقدام به دریافت قولنامه‌های صوری از بنگاه‌های معاملاتی دریافت کرده بودند، بعد از این قضیه مدیر مدرسه برای بررسی صحت این مطلب و قولنامه‌های ارائه شده اقدامات لازم را پیگیری کرده است.

دانافر با بیان اینکه در ثبت نام دانش آموزان چیزی به عنوان خانه مستأجری یا مالک واقعی ملاک به شمار نمی‌رود تصریح کرد: در همان روز‌های ابتدایی که این مسئله مطرح شد ورود کردیم که متوجه شدیم که اصلاً چنین چیزی درست نبوده و مدیر مدرسه مورد نظر برای صحت قولنامه‌های ارائه شده از آن‌ها مدارک را دریافت کرده و مراحل بعدی را دنبال کرده است.

آموزش و پرورش استان و مدارس برای جلوگیری از بروز این حواشی می‌توانستند با همکاری بنگاه‌های املاک در مناطق نزدیک به خود به شکلی عمل کنند که درستی یا نادرستی قولنامه مشخص و از مشکلات بعدی جلوگیری کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

ماجرای تجمع والدین دانش آموزان در یزد چه بود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار