قدردانی وزیر خارجه آمریکا از اقدام آرژانتین در «تروریست» نامیدن حزب‌الله

«­مایک پمپئو» از دولت آرژانتین که روابط نزدیکی با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد بخاطر «تروریستی» نامیدن حزب‌الله لبنان تشکر کرد.

قدردانی وزیر خارجه آمریکا از اقدام آرژانتین در «تروریست» نامیدن حزب‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، «­مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور آرژانتین بر تعهد به گسترش همکاری درباره طیفی از مسائل دوجانبه و جهانی از جمله امنیت، دموکراسی، تجارت و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پمپئو از نقش منطقه‌ای آرژانتین در میزبانی نشست وزرای مبارزه با تروریسم نیمکره غربی قدردانی کرد و دو طرف متعهد به ادامه همکاری برای مبارزه با تروریسم و جرائم فراملیتی شدند. پمپئو از آرژانتین بخاطر قراردادن کل جنبش حزب‌الله لبنان و تاکید بر شاخه‌های مالی و نظامی آن در فهرست سازمان‌های تروریستی قدردانی کرد. پمپئو همچنین بر حمایت آمریکا از دستورکار اصلاحات اقتصادی آرژانتین تاکید کرد.»

دو روز پیش دولت آرژانتین که روابط نزدیکی با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد همزمان با سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به بوینس آیرس، حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرد.

پیش از این اعلام شده بود دولت آرژانتین قصد دارد با ادعای دست‌داشتن حزب‌الله در انفجار سفارت رژیم صهیونیستی و مرکز جامعه یهودیان (آمیا) در سال ۱۹۹۴، این جنبش را از دیدگاه خود به عنوان «گروه تروریستی» معرفی کند.

پیش از این بار‌ها مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه سندی ایران و حزب‌الله را متهم به مشارکت در این حادثه کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار