در یادداشتی مطرح شد؛

واکنش شمخانی به اظهارات بولتون در نفی حق غنی‌سازی ایران

واکنش شمخانی به اظهارات بولتون در نفی حق غنی سازی ایراننماینده مقام معظم رهبری گفت: اقدام ایران برای کاهش پله کانی تعهدات برجامی تنها مسیر مواجهه با کشوری است که پذیرش تعهد را برنمی تابد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز جمعه در یادداشتی کوتاه نوشت:

غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز، حق همه کشور‌هایی است که عضو معاهده NPT هستند و قابل سلب یا اعطاء نیست.
آمریکایی‌ها چنین تفسیری از NPT نداشتند وایران در سال ۱۳۹۱ وادارشان کرد که به چنین حقی اعتراف کنند و بعد پای میز مذاکره بنشینند.

پذیرش حق قانونی ایران برای غنی سازی اورانیوم از سوی آمریکا، شرط وروداین کشور به مذاکرات هسته‌ای بود و نه نتیجه آن.

کشور‌های ۱+۵ در موافقت نامه برجام بر حق قانونی ایران برای داشتن غنی سازی اورانیوم از سوی ۱+۵ صحه گذاردند و بر آن تاکید کردند.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، حق غنی سازی ایران را تبدیل به سندی بین المللی و الزام اور برای کشور‌های جهان کرد.

 اظهارات مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که طی ان حقوق ایران برای غنی سازی اورانیوم را نفی کرده است، نمادی از بدعهدی، یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن مجموعه هنجار‌های بین المللی بوده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبارحقوقی است.

اظهاراتی از این دست نشان‌می دهد که اقدام ایران برای کاهش پله کانی تعهدات برجامی تنها مسیر مواجهه با کشوری است که پذیرش هرگونه تعهد را برنمی تابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۲۳:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سپاه=دنیای عشق به اسلام ،دنیای عشق به ایران ،دنیای عشق به همه مردم ایران.سپاس سپاه.
Iran (Islamic Republic of)
سعید نعمتی
۲۰:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۸
ملت با اعتماد به تیم دیپلماسی و اقدامات انها در حال حاضر در حال تحمل این همه فشار اقتصادی هستند . هرچه سریعتر اقدامات خود را از حالت مماشات با غرب خارج کنند و به منابع داخلی به عنوان تنها راه خروج از این وضعیت نگاه کنندو انها باید بدانند که فرضیه تعامل ایران با غرب برای همیشه شکست خورده است
Germany
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۹ تير ۱۳۹۸
آمریکایی ها با فریبکاری سعی دارند دیگران را فدای امنیت خود کنند. اخیرأ سعودیها برای اختصاص پایگاه مشغول گفتگو با آنها هستند، در حالی که این موجب ناامنی بیشتر برای آنها خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
در دنیایی که با وجود امثال آمریکا قانون جنگل برآن حاکم است تنها راه بقاء ،قوی شدن و تجهیز به انواع سلاحهای پیشرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
احسنت درود بر شما جناب شمخاني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ تير ۱۳۹۸
آخه برادر از قدرتی صحبت میکنید که در دنیا اثری جز بد بختی و درد سر نداشته ، کجا آمریکا حضور پیدا کرد که آشفته و ویران نشده ، کشور آمریکا کلا از اشغال و کشتار سرخپوستان و برده داری تشکیل شده و برای حمله و ظاهر سازی یک سازمان ملل هم تشکیل شده که بیشتر مافیای سازمان ملل است
آخرین اخبار