رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد؛

صندلی دانشگاه‌ها خالی اما تب کنکور بالا/ رونق بازار شغلی رشته‌های علوم داده تا سال ۲۰۳۰

علی محدث از ظرفیت بالای پذیرش دانشگاه‌ها و تب داغ کنکور در بین دانش‌آموزان خبرداد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محدث خراسانی رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: امسال وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  اعلام کرد دانش آموزان نگران کنکور نباشند و صندلی برای همه آن‌ها مهیا است اما این درحالی است که همچنان رقابت برای پذیرش در رشته‌های برتر میان داوطلبان آزمون سراسری وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای جهانی تا سال ۲۰۳۰ بازار شغلی رشته‌های مرتبط با حوزه علوم داده (Data Science) برقرار است . این خبر خوشی برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته است.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: اولین جشنواره ملی پژوهشی دانش آموزی کشور را برگزار کردیم که "گیم" یکی از بخش‌های این رقابت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه گفت: یکی دیگر از بخش‌های این رقابت  طراحی و ساخت دستگاه‌های کوچک مکانیکی است به گونه‌ای که  شرکت کنندگان ابتدا باید تعداد اسکناس خاصی را خریداری کنند و با این دارایی پس از خریداری سوالات و ابزار مورد نیاز وارد رقابت شوند و تیمی نتوانست به سوال پاسخ دهد بخش عمده‌ای از امتیاز آن‌ها گرفته می‌شود و اگر بتوانند به سوال پاسخ دهند کل پول پرداخت شده به آن‌ها بر می‌گردد ضمن آنکه جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود.

وی در پایان گفت: اهداف برگزاری این رویداد ایجاد روحیه پژوهش محوری و خلاقیت، استعداد یابی، آشنای کردن جوانان با حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، افزایش اعتماد به نفس و افزایش روحیه کار تیمی و گروهی است.

 

انتهای پیام/

رقابت دانش آموزان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.