شبکه راشا تودی گزارش داد؛

لندن دستورات واشنگتن را در رابطه با ایران اجرا می‌کند

شبکه تلویزیونی راشا تودی در گزارشی به بررسی علت مواضع ضد ایرانی انگلیس و احتمال پیروی این کشور از سیاست‌های آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که لندن دستورات واشنگتن را در رابطه با ایران اجرا می‌کند.

در ابتدا مجری این شبکه گفت: انگلیس، ایران را در رابطه با توقیف نفتکش خود در تنگه هرمز تهدید کرده است. این نفتکش هم‌اکنون در یکی از بنادر ایران توقیف است. ایران اعلام کرده است که این نفتکش قوانین دریانوردی را نقض کرده است. ایران همچنین اعلام کرد که نفتکش دیگری را توقیف نکرده است. نفتکش دوم تنها لحظاتی از طرف مقامات ایرانی متوقف شد. این موضوع سبب عصبانیت مقامات در واشنگتن و لندن شده است.

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد: این اقدامی غیرقابل قبول است. آزادی دریانوردی باید حفظ شود. ما به روشی درست پاسخ خواهیم داد. اگر وضعیت کنونی به زودی حل و فصل نشود آنگاه تبعاتی جدی در پیش خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز مدعی شد: ما با انگلیس در این رابطه در تماس هستیم. همه چیز به رفتار‌های ایران مربوط می‌شود و آن چیزی به جز ایجاد مشکل و دردسر نیست.

خبرنگار راشا تودی در لندن گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توقیف این نفتکش را تایید کرده است. رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند که این نفتکش از مسیر خود منحرف شده و به هشدار‌های متعدد توجه نکرده است. دولت انگلیس به دنبال بازگرداندن این نفتکش است. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که لندن دستورات آمریکا را اجرا می‌کند. مقامات جبل‌الطارق هم توقیف این نفتکش را تمدید کرده‌اند. واشنگتن اقدام ایران به توقیف نفتکش انگلیسی را یک اقدام خشن و تنش آمیز توصیف کرده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار