ذوالنوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا مذاکره را راهی برای تحمل خواسته‌هایش می‌داند/ ایران هرگز از خطوط قرمز خود عدول نخواهد کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکایی‌ها مذاکره را راهی برای تحمیل خواسته‌های نامشروع خود می‌دانند، با آنها مذاکره نخواهیم کرد.

آمریکا آرزوی مذاکره با کشورمان را به گور خواهد بردحجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی اظهارات مبنی بر احتمال مذاکره ایران و آمریکا، گفت: دستگاه دیپلماسی و دیپلمات‌های ما خارج از سیاست‌های کلان نظام نمی‌توانند حرکت کنند و مقوله مذاکره با آمریکا هم یکی از سیاست‌های کلان نظام است که براساس  قانون اساسی تدوین شده و ترسیم و ابلاغ آن هم با امر مقام معظم رهبری و از اختیارات ایشان است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را در هر سطحی ممنوع اعلام کردند و هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی نیز حق چنین اقدامی را ندارد؛ از همین رو هم کسی حق چنین اقدامی را نخواهد داشت و مذاکره‌ای هم اتفاق نخواهد افتاد.

ذوالنوری  درباره دلایل عدم مذاکره با آمریکا گفت: آمریکایی‌ها هرگز نمی‌خواهند برای حل مشکلات با ما مذاکره کنند بلکه آن‌ها در تلاشند تا به صورت طلبکارانه خواسته‎های نامشروع خود را محقق کنند، یعنی به ما بگویند حضور منطقه‌ای خود را تعطیل کنید، موشک نداشته باشید،  اسرائیل را به رسمیت بشناسید و جریان‌های ضد انقلابی که امروز به عنوان برانداز فعالیت می‌کنند را به عنوان شهروند رسمی کشورتان بپذیرید؛ بنابراین به طور طبیعی جمهوری اسلامی ایران هرگز از خطوط قرمز و منافع خود عدول نخواهد کرد و آمریکایی‌ها هم اگر قصد ورود به حریم جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند،  پای آن‌ها را قلم خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، چون آنها مذاکره را راهی برای تحمیل خواسته‌های نامشروع خود دانسته و ما  سیاستمداران و حکام این کشور را دولتمردان عاقل، سالم و درستی که بخواهند طبق منافع متقابل رفتار کنند نمی‌دانیم؛ بلکه آن‌ها را افرادی زیاده خواه، زورگو و عهد شکن می‌دانیم کما اینکه در برجام هم شاهد بودیم که با ملت  ما چه کردند.

وی ادامه داد: امروز هم از یک سو پیام مذاکره داده، از سوی دیگر هم کشتی ما را توقیف می‌کنند و تحریم‌ها را افزایش می‌دهند؛ بنابراین آن‌ها برای گسترش سلطه شان طالب مذاکره هستند، اما قطعا این آرزو را به گور خواهند برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار