ایران، هدف اصلی بولتون در سفر به شرق آسیا

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با هدف همراه کردن ژاپن و کره جنوبی برای پیوستن به ائتلاف دریایی ضدایرانی، راهی شرق آسیا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ژاپن تایمز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته به قصد میانجیگری در مناقشه ژاپن و کره جنوبی – دو متحد بزرگ آمریکا در آسیا— و همچنین همراه کردن آن‌ها برای پیوستن به ائتلاف دریایی علیه ایران، واشنگتن را ترک کرد.

سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «طبق برنامه ریزی ها، بولتون در این سفر با متحدان و دوستان کلیدی آمریکا مذاکره خواهد کرد».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد واشنگتن آماده است به حل اختلافات سیاسی و اقتصادی بین دو متحد بزرگ آمریکا در آسیا که صنعت تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند را تهدید می‌کند، کمک کند.

تنش‌های طولانی مدت میان کره جنوبی و ژاپن به خصوص در مورد پرداخت غرامت به کارگران کره جنوبی که در جنگ جهانی دوم به کار اجباری برای اشغالگران ژاپنی مشغول بودند، طی یک ماه گذشته پس از آنکه ژاپن صادرات تجهیزات فناوری به کره جنوبی را محدود کرد، تشدید شده است. این در حالی است که گفته می‌شود این اقدام ژاپن ربطی به پرداخت غرامت به کارگران کره‌ای ندارد.

آمریکا معتقد است محدودیت‌های صادرات می‌تواند به شرکت‌های فن آوری جهان آسیب برساند.

در همین حال، گفته می‌شود بولتون در این سفر علاوه بر پادرمیانی برای حل اختلاف کره جنوبی و ژاپن قصد دارد آن‌ها را در ائتلاف آمریکایی با هدف ادعایی نظارت و حفاظت از آبراه‌های خاورمیانه همراه کند. اما سئول و توکیو این اقدام را تشدید تنش‌ها در خلیج فارس می‌دانند و اعلام کرده اند تمایلی به تشدید تنش‌ها در این منطقه و به خصوص روابط خود با ایران ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
بولتون مواظب باش چون ممکنه برا اشتباه کردم خیلی دیر شده باشه
آخرین اخبار