رئیس دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: تشکل‌های مردمی مرتبط با این اداره کل اجرای طرح‌های تسهیل گری در استان را برعهده گرفته اند.

تشکل‌های مردمی اجرای کننده طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدانجواد زنگنه، رئیس دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:به تازگی تشکل‌های مردمی در حوزه جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توانند به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مراجعه کنند و با گرفتن مجوز و براساس رتبه بندی در مزایده‌ها و مناقصات این اداره کل شرکت کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون ۳ قرارداد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بخش خصوصی واگذار شده است افزود:افراد این تشکل‌ها می‌توانند در طرح تسهیلگری هم ما را یاری کنند وبه آموزش مفاهیم و روش‌ها اجرای طرح‌های حفاظتی، منابع طبیعی وآبخیزداری کمک کنند.

زنگنه گفت: هم اکنون ۱۲ تسهیلگر در ۲۸ روستای استان اجرای طرح‌های آموزشی، حفظ و احیای مراتع، شناسایی مشکلات و علل آن، الویت بندی مشکلات، ارائه راهکار‌ها وتقسیم وظایف را برعهده دارند.

تسهیلگری یعنی تشویق گفت و شنود آزاد و باز در میان افرادی که دیدگاه‌های متفاوت دارند تا به این طریق فرضیه‌های متفاوت و گزینه‌های مختلف مرور شود و انجام امور را برای دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/ا

کمک از تسهیلگران برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار