نشریه فارن پالیسی گزارش داد؛

جان بولتون، بازنده عرصه سیاست خارجی آمریکا

اختلافات ترامپ و بولتون ماه‌هاست علنی شده و ترامپ در مصاحبه‌ها دستیارش را تضعیف کرده و حتی کوشیده است سیاست‌هایی را که مشاور امنیت ملی آمریکا از آن‌ها دفاع می‌کند، خنثی کند.

بولتون، بازنده بحث‌های عرصه سیاست خارجی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارن پالیسی نوشت به دست گرفتن ابتکار عمل از جانب ایران جدیدترین ناکامی برای جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده است.

این نشریه در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای نوشت: در بحبوحه تشدید تحریم‌های تجاری آمریکا و سرنگونی یک پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های ایرانی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با صدای رسا اعلام کرده است که مایل به حل و فصل مناقشه در میز مذاکره است. هرچند هیچ خبری از مذاکرات رسمی نیست. این به منزله یک باخت دیگر برای مشاور امنیت ملی آمریکاست.

جان بولتون که تقریبا ۱۶ ماه است این سمت را بر عهده گرفته است، به کرات خود را در سمت بازندگان بحث‌های عرصه سیاست خارجی یافته است و به گفته سه منبع نزدیک به کاخ سفید که خواستند ناشناس بمانند، این موجب شده است مامور کهنه‌کار واشنگتن در منصب خود به عنوان دستیار ارشد ترامپ در عرصه سیاست خارجی احساس سرخوردگی کند. این همچنین جدیدترین نشانه از سرخوردگی روزافزون ترامپ است.

بولتون امسال طبق گزارش‌ها خواستار مداخله در ونزوئلا شده بود و می‌گفت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور تحت فشار این کشور به زودی کنار می‌رود، اما معلوم شد او در این حوزه به خطا رفته است. او همچنین یکی از بازیگران کلیدی برای اعزام کشتی‌ها و تجهیزات نظامی آمریکا به خاورمیانه بود، که دوره پرتنشی را به دنبال آورد که به سرنگونی یک پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های ایرانی انجامید.

در برخی لحظات کلیدی دیگر نیز هیچ خبری از بولتون نشده است. وقتی ترامپ اواخر ماه گذشته با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد، بولتون در مغولستان و سرگرم دیدار با همتایان خود در این کشور بود. در عوض، کسی که رئیس جمهور را در این دیدار تاریخی از منطقه غیرنظامی میان دو کره همراهی می‌کرد تاکر کارلسون، از مجریان شبکه فاکس نیوز بود -- که اخیرا بولتون را یک "کرم کدو بروکراتیک" توصیف کرد.

اما اختلافات میان بولتون و ترامپ بدون عواقب نخواهد بود. وقتی بولتون صحبت می‌کند، الان معلوم نیست آیا او از طرف رئیس جمهور کاری را انجام می‌دهد یا اینکه ترامپ توئیتی منتشر خواهد کرد که در آن سخنان مشاورش را درست در فاصله چند ساعت پس از بیان شدن آنها، نکوهش می‌کند. این موجب شده است اعتبار بولتون نزد متحدان آمریکا زیر سوال برود.

نکته قابل توجه این است که اختلاف با ترامپ ظاهرا موجب نشده است بولتون به طور کامل از چشم رئیس جمهور بیفتد. بولتون هفته آینده قرار است به ژاپن و کره جنوبی سفر کند تا روابط میان دو کشور متحد آمریکا را که درگیر یک جنگ تجاری کوچک بوده‌اند، بهبود بخشد چرا که واشنگتن به آن‌ها برای دستیابی به موفقیت در مذاکرات با کره شمالی و مقابله با چین نیاز دارد.

اما اختلافات ترامپ و بولتون ماه‌هاست که علنی شده است و ترامپ در مصاحبه‌ها دستیارش را تضعیف کرده و حتی کوشیده است سیاست‌هایی را که مشاور امنیت ملی از آن‌ها دفاع می‌کند، خنثی سازد.

ترامپ ماه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت هنوز به بولتون اعتماد دارد، اما در عین حال او را فقط یکی از چندین مشاور خود توصیف کرد. ترامپ افزود بولتون یکی از مشاوران تندروتر اوست و او "افراد دیگری هم دارد که چنین موضعی ندارند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۷:۵۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
ترامپ روباه و بولتون که دم روباهه انگار روباه ما از دمش خوشش نمیاد. از امثال بولتون خیلی دیدم که یک فرد از خود رازی و خودشیفته که برای بزرگ شدن دمش رو به یکی دیگه گره میزنند و مدتی نقش دم را برای اون فرد بازی میکنند و وقتی تاریخ مصرفشون گذشت اون گره باز میشه و با مخ میخورن زمین. ترامپ یک دلال و بازاری است و با منطق تجارت داره حکومت میکنه و فروختن امثال بولتون برای سود بیشتر یا گرفتن جلوی ضرر براش کار ساده ای است....
Canada
ناشناس
۰۶:۱۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
چوبان دورعگو میخواهد از مذاکره با وطن ما برای انتخابات اتی استفاده کند ووقتی دوباره انتخاب شد .اونموقع نقشه شوم اش برای کشورمان پیاده کند .با دسیسه و پاپیچی برایمان د. خلیج فارس بسازد .مثل حمله به دو کشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اینها نوکران صهیونیسم و اسرائیل هستن ازشون غیر از این انتظاری نی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
حاجی ترامپ حالاحالاهابایدسرخورده بشی وازایرانی سیلی بخوری توونوکران احمقت
Germany
ناشناس
۲۰:۲۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
تمام کشورهایی که فریب سیاست های آمریکا را میخورند خود را در معرض خطر قرار میدهند. کشورهایی که پادگان در اختیار آمریکا قرار میدهند بسیار بهتر است که سریعأ تجدیدنظر کنند و امنیت خود را مستحکم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سه کله پوک
آخرین اخبار