مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۸۴ درصد نانوایان سنتی تولیدی هستند/ نان باکیفیت، در گرو هزینه بیشتر

یک مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون ۸۴ درصد واحد‌های ما تولیدی هستند گفت: نان باکیفیت نیازمند هزینه بیشتری است.

بیژن مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم اکنون ۸۴ درصد واحد‌های ما تولیدی هستند، گفت: ۱۶ درصد مابقی آزادپزند و اگر خواهان نان باکیفیت هستیم باید هزینه بیشتری برای آن درنظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به اینکه زمانی که نرخ نان اعلام می‌شود، نانوایی‌ها باید ملزم به رعایت آن باشند، افزود: این امر سبب می‌شود تا مردم راحت‌تر خریداری کنند که البته دولت باید راهکاری برای تثبیت قیمت نان در نظر بگیرد.


بیشتر بخوانید: مطالبات نانوایان چیست؟ / گلایه ها بر سَرِ آرد دونرخی و قیمت نان 


رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با درخواست از دولت برای رسیدگی بیشتر به نانوایان اظهار کرد: نانوا با درآمد و بودجه‌ای که برای این صنف، گذاشته است باید بتواند مخارج خود را تامین کند چرا که باتوجه با تورم فعلی، درآمد نانوا به تبع باید افزایش پیدا کند.

مقدم بیان کرد: درحال حاضر ما دو نانوایی داریم یک نانوایی آزادپز و دیگری دولتی، نانوایی یارانه بگیر طی سالیان سال در حال فعالیت هستند و از سال ۹۳ تاکنون نرخ‌شان ثابت مانده است و هم اکنون منتظر دریافت نرخ جدید هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به اینکه نانوایان آزادپز، مشمول نرخ گذاری نیستند اظهار کرد: این امر بدین معناست که هیچ کس حتی اتحادیه‌ها حق دخالت در نرخ را ندارند و آن‌ها می‌توانند بصورت عرضه و تقاضا، نرخ خود را تعیین کنند.

به گفته مقدم، چند وقتی است که خمیرمایه به دست نانوایان نمی‌رسد بنابراین آنها مجبورند که از خمیر ترش استفاده کنند تا بتوانند نان خوبی به دست مردم برسانند.

انتهای پیام/

دولت می‌تواند به داد نانوا برسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
ای بابا /
آخرین اخبار