اسد: ملت سوریه از دلاوری‌ها و جسارت دلیرمردان روس تشکر می‌کند

رئیس‌جمهور سوریه در پیامی به همتای روس خود از اقدامات نظامیان روس در مبارزه با تروریسم تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در پیامی به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دمشق و مسکو اعلام کرد ملت و دولت سوریه به دوستی تاریخی و روابط برادرانه بین دو کشور و ملت سوریه و روسیه، افتخار می‌کنند.

وی بر اهتمام دولت و ملت جمهوری عربی سوریه به ادامه مسیر در تقویت و ارتقای روابط در همه زمینه‌ها و در راستای نفع متقابل دو کشور و محقق کردن منافع آن‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور سوریه افزود: ما در سوریه همواره از روابط با روسیه فدرال اطمینان خاطر داریم و در آینده نیز همین گونه خواهیم بود زیرا روابط با روسیه مبتنی بر پایه‌های محکم اعتماد و احترام متقابل بوده است و روسیه در طول تاریخ ثابت کرده که کشوری بزرگ است و بر این اساس، به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، در مسائل داخلی کشور‌ها مداخله نمی‌کند، به عزم و اراده ملت‌ها احترام می‌گذارد و برای برقراری امنیت و ثبات در سرتاسر جهان و گسترش ارزش‌های محبت و صلح در مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی کینه توزانه تلاش می‌کند؛ آن هم در حالی که برخی کشور‌ها در راستای خدمت به منافع محدود خود، از تروریسم و افراط‌گرایی حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: ملت سوریه از دلاوری‌ها و جسارت دلیرمردان روس که با تأثیرگذاری گسترده، در مبارزه با تروریسم در خاک سوریه سهیم بودند، تشکر و قدردانی می‌کند. ملت سوریه همچنین مواضع روسیه را در محافل بین‌المللی، برای دفاع از حاکمیت و تصمیم گیری مستقل خود و همچنین مواضع ارزشمند انسانی روسیه فدرال و ملت آن را در قبال ملت سوریه، ارج می‌نهد.

از سوی دیگر، پوتین در پیام خود هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دمشق و مسکو بر تداوم حمایت مسکو از سوریه در دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی آن و کمک به آن در زمینه بازسازی تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بشار اسد ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار