رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان :

تقدیر از صیادانی که فک‌های خزری را به صورت زنده تحویل محیط زیست دهند / برخورد قضایی با صیادان شکار این جانور دریایی در خطر انقراض

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از صیادانی که فک‌های خزری را به‌صورت زنده تحویل محیط زیست دهند به صورت ویژه قدردانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین علی‌نژاد، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در راستای حمایت از فک‌های خزری از صیادانی که فک‌های خزری را به‌صورت زنده تحویل محیط زیست دهند به صورت ویژه قدردانی می‌شود.

وی، با بیان اینکه هم‌اکنون ایران تنها کشوری در حوزه دریای خزر است که هیچ‌گونه بهره‌برداری اقتصادی از فک‌ها در آن انجام نمی‌شود، افزود: فک‌های خزری از جمله حیوانات حمایت شده محیط زیست محسوب می‌شوند و هر فردی که این جانور دریایی در خطر انقراض را به‌نوعی بکشد و از بین ببرد به‌طور یقین با وی برخورد‌های قانونی و قضایی خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، با بیان اینکه حفظ و حراست از محیط زیست و ذخایر ارزشمند در آن را بر اساس قانون اساسی کشورمان وظیفه آحاد مردم است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از صیادانی که فک‌های خزری را به‌صورت زنده تحویل بدهند به‌صورت ویژه تقدیر می‌کند تا چنین اقداماتی در بین دیگر افراد جامعه ترویج شود.

حسین علی‌نژاد، با اشاره به اینکه محل زایمان فک‌ها در یخ‌های شمال و شمال شرقی دریاچه است، افزود: چنین شرایطی که ساحل یخ‌زده باشد در سواحل شمالی کشورمان وجود ندارد تا فک‌ها بتوانند به سمت آن مهاجرت کنند و توله‌های خود را به دنیا بیاورند.

وی تصریح کرد: در سراسر سواحلی که شیب ساحل اجازه پهلو گرفتن فک‌ها را بدهد فک‌ها را می‌توان در آن‌جا مشاهده کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

تقدیر از صیادانی که فک‌های خزری را زنده تحویل محیط زیست دهند

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.