اختصاص قطعه‌ای از بهشت رضا (ع) مشهد به دفن "اهدا کنندگان عضو"

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر مشهد گفت: قطعه‌ای در بهشت رضا (ع) این شهر به دفن رایگان اهداکنندگان عضو اختصاص یابد.

اختصاص قطعه‌ای از بهشت رضا (ع) مشهد برای دفن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حاجیان شهری رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر مشهد در جلسه علنی شورا گفت: سالانه ۳ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند و ۳ هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل دریافت نکردن عضو از دنیا می روند.
 
او تصریح کرد: به دلیل درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای در نظر گرفتن اقدامات تشویقی برای توسعه فرهنگ اهدای عضو، تصمیم بر آن شد قطعه‌ای در بهشت رضا (ع) به اهداکنندگان عضو اختصاص یابد که با تصویب این مصوبه، شهرداری مشهد موظف است  به همین منظور، قطعه‌ای ویژه به نام قطعه بخشندگان را به این امر اختصاص دهد و همچنین هزینه کفن و دفن اهداکنندگان عضو در این قطعه رایگان است.

سالانه ۶ هزار عضو حیاتی قابل پیوند دفن می‌شود

رمضانعلی فیضی عضو دیگر شورای اسلامی  مشهد گفت: شاخص اهدای عضو در کشور ۱۱ اهدا به ازای هر یک میلیون نفر است که این شاخص در مشهد ۲۱ اهدا به ازای هر یک میلیون نفر است.
 
او ادامه داد: هم اکنون ۲۵ هزار نفر در کشور در نوبت دریافت عضو قرار دارند و سالانه ۶ هزار عضو حیاتی قابل پیوند دفن می‌شود؛ لذا ضروری است، فرهنگ اهدای عضو توسعه یابد.
 
انتهای پیام//م.پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.