مجاهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارنامه مهاجرین نشان دهنده ارادت و عشق شان به جمهوری اسلامی است/ مهاجرین یک ظرفیت تکرار نشدنی است

فعال فرهنگی حوزه مهاجرین با بیان اینکه مهاجرین یک ظرفیت تکرار نشدنی است تاکید کرد: کارنامه مهاجرین نشان دهنده ارادت و عشق شان به جمهوری اسلامی است.

 

کارنامه مهاجرین نشان دهنده ارادت و عشق شان به جمهوری اسلامی است/ مهاجرین یک ظرفیت تکرار نشدنی استسید زهیر مجاهد، روحانی افغانستانی و فعال فرهنگی حوزه مهاجرین در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عشق و ارادت مهاجرین به انقلاب اسلامی را ریشه دار و عمیق خواند و تاکید کرد که باید به مهاجرین به منزله یک فرصت نگاه کرد.

وی اظهار داشت: بحث مهاجرت نسبت به اعتقاداتی که در وجود مهاجرین است، دو مقوله جدا از هم هستند؛ مهاجرین افغانستانی قبل از اینکه پا به مهاجرت بگذارند یک اردت ویژه و عمیق به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی داشتند و به جرات می توان گفت از همان دهه 40 که امام آن حرکت را آغاز کردند، یک بخش عمده از ارادتمندان حضرت امام در افغانستان شکل گرفت و این باعث شد که انتخاب اول و آخرشان در بحث مهاجرت جمهوری اسلامی ایران باشد.

حجت الاسلام مجاهد افزود: عشق و ارادت مهاجرین افغانستانی به امام ریشه در زمان های بسیار قدیم دارد؛ حتی در زمان هایی که امام (ره) در نجف بودند ارادت شیعیان افغانستانی به ایشان مثال زدنی بوده است. نقل می کنند که شیعیان افغانستانی که از مناطق مختلف کشور به محضر امام می آمدند، لباس های محلی افغانستان برای ایشان می آوردند و امام در این لباس ها احساس راحتی می کردند؛ اینها همه نشان از علاقه دو طرفه میان انقلاب اسلامی و مهاجرین دارد.

به مهاجرین به عنوان یک ظرفیت بزرگ نگاه شود

این فعال فرهنگی و رسانه ای حوزه مهاجرین در ادامه بیان داشت: عزیزان مسئول در جمهوری اسلامی واقعا به عنوان یک ظرفیت به مهاجرین نگاه کنند و به این مساله اعتقاد داشته باشند. گاهی اوقات برخی افراد به جای اینکه به عنوان فرصت به مهاجرین نگاه کنند، دیدگاه دیگری دارند و این خیلی در مقام عمل تاثیر گذار است.

سید زهیر مجاهد عنوان داشت: گروه هایی که مخالف انقلاب اسلامی هستند، درباره ظرفیت های انقلاب اسلامی بررسی و تحقیق می کنند و برای خاموش کردن و نابودی این ظرفیت ها به انواع و اقسام اقدامات متوسل می شوند؛ متاسفانه برخی ها در داخل نه تنها این ظرفیت بزرگ مهاجرین را نمی بینند بلکه گاهی اوقات ناخواسته در دام همان طرح های دشمن قرار می گیرند.

کار رسانه ای در حوزه مهاجرین پر قدرت تر از قبل انجام شود

حجت الاسلام مجاهد تاکید کرد: باید کار رسانه ای در حوزه مهاجرین پر قدرت تر از گذشته انجام شود؛ در یک دوره ای وجهه مهاجرین به طور درست در رسانه ها بیان نشد اما باید در این زمینه به طور جدی کار شود.

وی گفت: در حوزه کار رسانه ای درباره مهاجرین باید حتما مشاورینی از جنس مهاجرین وجود داشته باشد که به زوایای و ابعاد فرهنگی این جامعه آشنا باشد و بتواند در برنامه سازی ها کمک کند.

سید زهیر مجاهد، روحانی افغانستانی و فعال فرهنگی حوزه مهاجرین افزود: انشاالله بیش از گذشته به این ظرفیت عظیم مهاجرین پی بریم؛ این ظرفیت تکرار نشدنی است و دشمنان این را به خوبی می دانند. کارنامه مهاجرین نشان دهنده ارادت و عشق شان به جمهوری اسلامی است و یک پتانسیل بسیار بزرگ برای حمایت از نظام اسلامی محسوب می شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار