طرح توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد در کشور اجرا می‌شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: طرح ملی توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد در قالب برگزاری کارگاه‌های منطقه‌ای برای جوامع در معرض آسیب اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست با سازمان‌های مردم نهاد قزوین مرتبط با حوزه زنان و خانواده گفت: طرح ملی توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد د در حال حاضر در پنج منطقه کشور از طریق کارگاه‌های چهار روزه برای طراحی برنامه‌های اقدام مشترک اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: به طور مثال در خراسان رضوی برای چهار استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و گلستان کارگاه چهار روزه برگزار شده است و یک طرح اقدام مشترک برای گلستان در دوران بعد از سیل طراحی شد که البته این تنها بخشی از اقدام آن‌ها بود.

ابتکار ادامه داد: هدف اصلی از این طرح کمک به شبکه سازی، هم افزایی و همکاری بیشتر سمن‌ها و ارتقای توانمندی‌های تخصصی آن‌ها است.

وی گفت: برای قزوین نیز به زودی نشست منطقه‌ای چند استان یا در خود این استان یا در استانی دیگر برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: سند ارتقای وضعیت زنان از یک و نیم سال قبل با هدف برنامه ریزی در حوزه زنان با سنجه‌های مشخص در ۳۱ استان کشور از جمله قزوین تهیه شده است و می‌تواند خیلی از مسائل را که در آن شکاف وجود دارد با برنامه ریزی مناسب و با همکاری تشکل‌ها و دانشگاهیان حل کند.

ابتکار یادآور شد: همچنین در موضوع مشارکت زنان در مدیریت کشور از همان ابتدای دولت دوازدهم واگذاری ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان با دستور رئیس جمهوری آغاز شد که این اتفاق مهمی بود، چون ۴۱ درصد دولت را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۰ درصد رشد انتصابات بانوان در استان‌ها و ۱۷ و نیم درصد در ستاد مرکزی دولت صورت گرفت، گفت: کارنامه استان‌ها در این خصوص در هفته دولت ارائه خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ۲ سال پیش طرح ملی گفت و گوی خانواده در کشور آغاز شد که به منظور تقویت و تحکیم خانواده با تسهیل گری تشکل‌ها از جمله انجمن جامعه شناسی ایران اجرا می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی خانواده مهارت‌های ارتباطی است، افزود: خانواده به دلایل مختلف دچار آسیب‌های زیادی شده و موضوع گفتگو در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در مرحله دوم قرار است در آن به مهارت‌های ارتباطی توجه شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: برای اجرای این طرح آموزش و پرورش و آموزش عالی هم باید همکاری کنند تا بتوانیم مهارت‌های گفتگو را بین خانواده‌ها افزایش دهیم.

ابتکار گفت: یکی از مهمترین سطوح مشارکت در این زمینه سمن‌ها هستند که البته لازمه آن ورود تخصصی و کارشناسی آن‌ها جهت کمک به تحقق اهداف و اصلاح سیاست‌ها و رویکرد‌ها است.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در بسیج اجتماعی، جلب مشارکت‌ها و آموزش مردم در حوزه‌های مختلف مؤثر هستند و کارزار‌های اجتماعی را در فضای واقعی و مجازی می‌توانند مدیریت کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ، دیده بانی و رصد مستمر برای طرح دیدگاه‌ها و تضارب آرا را بسیار مهم دانست و افزود: در این میان گروه‌های سیاسی، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند اثرگذار باشند.

ابتکار افزود: خوشبختانه با وجود فراز و نشیب‌های زیاد و جنگ اقتصادی و روانی علیه ایران، سازمان‌های مردم نهاد فعالانه در عرصه حضور دارند و تاب آوری آن‌ها مقابل مشکلات و کمک به بهبود فضای عمومی جامعه بسیار بالا است.

انتهای پیام/ک

نشست ابتکار  با سازمان‌های مردم نهاد قزوین

برچسب ها: خانواده ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.