۸۲ درصد اوراق قضائی کرمان الکترونیکی ابلاغ می‌شود

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: میزان ابلاغ الکترونیک اوراق قضائی استان کرمان به بیش از ۸۲ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید خالقی معاون امار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته دو میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۲۱ ابلاغیه الکترونیک در استان کرمان صادر شده، گفت: در سال گذشته ۵۱۵ هزار و ۷۳۱ ثبت نام در سامانه ثنا انجام شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین ارکان هر دادرسی قضائی و یا هر موضوعی که ابلاغ احکام و دستورات در آن تعیین کننده است، ابلاغ است و اگر تمام ارکان یک دادرسی جمع باشد و ابلاغ در آن ناقض باشد آن جلسه دادرسی تشکیل نخواهد شد از این رو به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و صرفه جویی در منابع، ابلاغ الکترونیک در قوه قضائیه پیاده شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه فناوری اطلاعات به دلیل نفوذ در سازمان‌ها به یک ضرورت تبدیل شده است، اظهارداشت: در این میان توسعه کاربری فناوری اطلاعات در سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به راه اندازی پابند الکترونیک در استان کرمان، از اختصاص ۲۹ پابند الکترونیک به دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: استان کرمان یکی ا پنج استان مجری این طرح در کشور است.

وی انجام ۱۰۰ مأموریت اداری جهت بررسی و فرآیند امور محوله و ارتقا رتبه بهره وری استان از رتبه ۱۷ به رتبه ۵ کشوری را از دیگر اقدامات معاونت آمار و فناوری دادگستری کل استان کرمان برشمرد و افزود: ۶۵ آزمون بصورت آنلاین برگزار شده که بطور میانگین در هر آزمون ۷۰ نفر شرکت داشته‌اند و حدود ۹ میلیون تومان صرفه جویی در این زمینه انجام شده است.

خالقی گفت: مکاتبات الکترونیک سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه از جمله اداره زندان تعداد ۱۰۲ هزار و ۳۰۴ مکاتبه، اداره کل ثبت اسناد و املاک تعداد ۳۸ هزار و ۲۹۱ مکاتبه، پزشکی قانونی ۳۲۹ مکاتبه بوده که صرفه جویی انجام شده به ازای هر نامه ۲۰۰۰ تومان (هزینه چاپ و ارسال از طریق پست) بالغ بر ۳۰ میلیون تومان بوده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان آموزش مستمر کارکنان در خصوص نحوه استفاده از سامانه‌های سمپ و اتوماسیون و سایر نرم افزار‌ها بازرسی و نظارت دوره‌ای شعب استان را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این معاونت برشمرد.

وی ادامه داد: راه اندازی شبکه عدالت، راه اندازی آرشیو الکترونیک آنلاین، انجام مراحل گزینش از پذیرفته شدگان متقاضی راه اندازی دفاتر خدمات، راه اندازی سامانه مکاتبات بانکی، راه اندازی سامانه آزمون آنلاین کارکنان، راه اندازی و آموزش نحوه نصب و استفاده از دستگاه کارت خوان در دادگستری‌ها و شورا‌های حل اختلاف استان، راه اندازی آرشیو الکترونیک و پشتیبانی از سامانه نظارت بر ورود پرونده‌های مربوطه، سامانه جذب اختصاصی قضات و راه اندازی سامانه ردیابی گوشی تلفن همراه نیز در سال گذشته انجام شده است.

خالقی تاکید کرد: پشتیبانی تمام نرم افزار‌های دادگستری استان اعم از (نرم افزار‌های دوران، سامانه جامع آموزش، سامانه سرقت موبایل، سامانه فروش تمبر شورا‌های حل اختلاف، سپرده، نقلیه، آرشیو الکترونیکی سمپ، نرم افزار نوبت دهی پزشکان بعثت، حقوق شهروندی و …) نیز در معاونت امار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در شهرستان‌های استان، تصریح کرد مهمترین نتایج بدست آمده شامل توسعه خدمات قابل ارائه در دفاتر خدمات الکترونیک به عنوان مثال افزایش تعداد دفاتر در سطح شهرستان‌های استان تا ۴۰ دفتر و در مرکز استان به حداقل ۱۰ دفتر، راه اندازی کامل ثبت شکوائیه، راه اندازی کامل موارد مربوط به لوایح قضائی و راه اندازی کلیه پرداخت‌های قوه قضائیه بصورت الکترونیکی (از قبیل: پرداخت کسری هزینه، تمبر وکالت) است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت نرم افزار اشاره و بیان کرد: پشتیبانی ۱۹۱۷ کاربر فعال سیستم سمپ، پشتیبانی ۱۸۷۵ کاربر فعال سیستم اتوماسیون، پشتیبانی ۴۵۴ شعبه در دادگستری استان و ۱۷۰ شعبه شورای حل اختلاف، نظارت بر راه اندازی ۱۵ دفتر خدمات در سطح استان و اتصال ۳۷ واحد قضائی دادگستری ۲۹ واحد شورای حل اختلاف و تعداد ۳ واحد از نیرو‌های مسلح به شبکه ملی عدالت از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی تعداد دفاتر در حال راه اندازی در استان کرمان را ۳۴ دفتر برشمرد و گفت: حجم مکاتبات انجام شده (شامل نامه‌های وارده و صادره) مجموعاً چهار هزار و ۹۵۱ نامه است.
انتهای پیام /ی

ابلاغ الکترونیکی در دادگستری های کرمان

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
cnnn
۰۷:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
85درصد ابلاغیه ها به مردم نمی رسد همه که اینترنت ندارند ...این چه کاری است شما که پیامک می زنید ابلاغیه درسایت قرارگرفت خب یه خلاصه ای از ابلاغیه را به جای این پیامک ارسال کنید برای من هزارتا پیامک آمد ولی من دسترسی به اینتر نت نداشتم هیچ کدام رو مشاهدا نکردم
آخرین اخبار