افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان از افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حبیب معصومی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان با اشاره به افزایش آمار غرق‌شدگی در استان همدان، و فوت ۱۰ نفر بر اثر غرق شدن در سال‌جاری، گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته ۱۸ نفر در استان همدان غرق شدند و این نشان از لزوم توجه بیشتر به خود مراقبتی و توصیه‌های ایمنی در این زمینه دارد.

معصومی اظهار داشت: امسال به دلیل افزایش میزان بارش‌ها، محیط‌های آبی گسترش بیشتری داشته و دسترسی افراد به این فضا‌ها از جمله برکه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سد‌ها بیشتر شده و به همین نسبت آمار تعداد افرادی که در این محیط‌ها غرق شده‌اند نیز با افزایش روبه‌رو شده‌است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بر لزوم نصب علائم هشدار دهنده در حواشی سدها، رودخانه‌ها و دیگر محیط‌های آبی و توجه شهروندان به این هشدارها  تأکید کرد و افزود: شنا کردن در استخر که عمق منظم و فضای ثابت دارد با شنا در دریاچه و رودخانه بسیار متفاوت است و حتی برای افرادی که شناکردن بلد هستند هم خالی از خطر نیست.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مخاطرات شناکردن در مناطق حفاظت نشده و آموزش دوره‌های کمک‌های اولیه به غریق نجات‌ها، مربیان از جمله اقداماتی است که باید برای کاهش این قبیل حوادث مورد توجه قرار گیرد.

معصومی ، استقرار امدادگران هلال‌احمر و تامین امکانات لازم را از جمله الزامات مورد نیاز در محیط‌های مختص شنا کردن برشمرد و عنوان کرد: باید این فرهنگ‌سازی نیز در سطح وسیعی صورت گیرد که مردم از شنا کردن در رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق حفاظت نشده پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: یادگیری فنون اولیه شنا، شناخت محدودیت‌های محیط شنا، آموزش کودکان از سنین ابتدایی و آگاهی از عمق آب محیط از جمله مسائلی است که باید مورد توجه افراد و خانواده‌ها قرار گیرد

انتهای پیام/ د

 در استان همدان طی یکسال گذشته ۱۸ نفر غرق شده اند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.