۳۱۰ نمونه کالای مشمول استاندارد اجباری در همدان بررسی شد

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:۳۱۰ نمونه کالای مشمول استاندارد اجباری از بازار استان در راستای انجام طرح طاها خریداری شد.

۳۱۰ نمونه کالای مشمول استاندارد اجباری در همدان بررسی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: یکی از مهمترین وظایف سازمان ملی استاندارد و ادارات کل تابعه، نظارت بر کیفیت محصولات از طریق کنترل بازار مصرف به عنوان آخرین حلقه ارائه محصول است.

وی اضافه کرد: کنترل بازار مصرف در راستای طرحی تحت عنوان طرح اجرای هماهنگ استاندارد موسوم به «طاها» به منظور نظارت بر کیفیت محصولات و ناامن کردن بازار برای جلوگیری از عرضه کالای بدون علامت استاندارد صورت می‌گیرد.

مددی ادامه داد: پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات در صورت عدم انطباق با ویژگی‌های استاندارد مربوطه با واحدهای متخلف برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

وی افزود: خرید نمونه‌ها از بازار استان همدان بر اساس فهرست  ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران که به فراخور فصل و ضرورت مورد تشخیص سازمان استاندارد بوده، انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین است.

وی عنوان کرد: مردم برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالا، با پیامک کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ، اطلاعات مربوط به تولید کننده و محصول را دریافت کنند و در صورت کشف نمونه‌های مشکوک به جعل علامت استاندارد موضوع را با اداره استاندارد استان مطرح کنند.

انتهای پیام/ ش

کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری کنترل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.