امیرآبادی‌فراهانی قرائت کرد؛

۱۹۸ نماینده طی بیانیه‌ای از دولت و مجلس نیجریه خواستند تا هرچه سریعتر برای آزادی شیخ زکزاکی اقدام کنند

عضو هیئت رئیسه بیانیه ۱۹۸ نماینده مجلس را درباره درخواست آنها از دولت و مجلس نیجریه مبنی بر آزادی هرچه سریعتر شیخ زکزاکی قرائت کرد.


۱۹۸ نماینده طی بیانیه‌ای از دولت و مجلس نیجریه خواستند تا هرچه سریعتر برای آزادی شیخ زکزاکی اقدام کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی‌فرهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در صحن علنی امروز مجلس، بیانیه ۱۹۸ نفر از نمایندگان برای آزادی شیخ زکزاکی را به شرح زیر قرائت کرد.

شیخ زکزاکی مردی عالم و با عمل است که در مکتب اهل بیت با رفتار و عمل بسیار ارزنده خود از طریق آگاهی بخشی مسلمانان، مسیحیان و حتی آن‌ها که اعتقادی به دین نداشتند، بیش از ۱۵ میلیون آزاد اندیش، آزادیخواه و پیروی مکتب اهل بیت را تحت یک تشکیلات عظیم به نام حرکت نیجریه جمع و تربیت کرده است.

حضور این اقشار در راهپیمایی‌های ضد استکبار و ظلم ستیز و هرچند مسالمت آمیز، چون روز قدس، عاشورا و اربعین، کشورهایی، چون آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان صعودی را متوجه خطر این جمعیت عظیم بر ضد استکبار کرده است.

حال شیخ زکزاکی پس از مسمومیت بسیار وخیم و در طول دو هفته گذشته علی رغم مصرف دارو‌های آرامبخش بسیار قوی از شدت درد نخوابیده است و اگر برای معالجه وی اقدامی نشود، خطر مرگ ایشان را تهدید می‌کند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همه کشور‌های اسلامی و نهاد‌های بین المللی و به ویژه دولت و مجلس نیجریه می‌خواهیم تا هرچه سریعتر برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش اقدام کند و امکان خروج آنان از کشور نیجریه برای معالجه را فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار