شایان: مربیان روس و اوکراین را برای پرتابگران مدنظر داریم/ با جذب مربی خارجی کمبود نیرو را جبران می‌کنیم

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی گفت:مربیان اهل روسیه و اوکراین برای پرتابگران خود مدنظر داریم که به زودی با آن‌ها قرارداد می‌بندیم

حسین شایان سخنگوی جدید سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت جذب مربی خارجی اظهار داشت: بله ما ۲ مربی اهل روسیه و اوکراین برای پرتابگران خود مدنظر داریم که در یکی، ۲ هفته آینده با آن‌ها قرارداد می‌بندیم.  

او درباره اینکه چرفکو مربی روس سرمربی تیم ملی قطر مدنظر فدراسیون دوومیدانی است و اینکه او قبول می‌کند به ایران بیاید، گفت: بله این مربی روس یکی از گزینه‌های مدنظر ماست. علاوه بر این چرفکو در کمپ‌های تمرینی قطر کار می‌کند و  این مربی با وجود اینکه از قطری‌ها حقوق دریافت می‌کند، اما به دنبال جمع کردن رزرومه برای خود است. همچنین برخی از مربیان از دستمزد خود چشم پوشی می‌کنند تا سابقه خوبی بدست آورند.  

شایان: مربیان روس و اوکراین را برای پرتابگران مدنظر داریم/ با جذب مربی خارجی کمبود نیرو را جبران می کنیم

شایان درباره اینکه جذب مربی خارجی هزینه زیادی برای فدراسیون متحمل می‌کند، بیان کرد: بله شرایط خاصی از لحاظ مالی داریم، اما برنامه ریزی‌های لازم شده است و براساس آن حرکت می‌کنیم. البته اردوی خارجی به علت مشکلات مالی برگزار نمی‌نیم. همچنین مربیان خارجی باید شرایط فدراسیون را قبول کنند تا با آن‌ها قرارداد ببندیم.  

طرح ساماندهی مربیان داخلی را به زودی اجرایی می کنیم 

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی درباره وضعیت طرح ساماندهی مربیان داخلی و اینکه مربیان خوبی در بخش پرتاب داریم، بیان کرد: طرح ساماندهی مربیان ۱۰، ۱۲ روز دیگر انجام می‌شود و قرار است ۴۰ مربی تحت پوشش فدراسیون دوومیدانی قرار بگیرند. برخی از مربیان همانند اورنگ مستقیم و  صمیمی هم در بین لیست طرح ساماندهی مربیان هستند. همچنین در برخی از ماده‌های دوومیدانی، مربی داخلی سطح بالایی نداریم. به هر حال تعداد مربیان ما در پرتاب‌های دیسک و وزنه معدودهستند،   اما ورزشکاران ما زیاد هستند به همین علت با جذب مربیان خارجی قصد داریم این کمبود نیرو را جبران کنیم. علاوه بر این مربیان خارجی می‌آوریم که در گذشته کار کردند و شناخت خوبی از دوومیدانی کاران دارند.  

اوادامه داد: ما قصد داریم از دانش مربیان خارجی استفاده کرده و برای آموزش مربیان داخلی خود بهره ببریم. علاوه بر این هر مربی خارجی باید ۶، ۷ ورزشکار را زیر نظر بگیرد تا آماده مسابقات شوند.  

ربانی و سپهرزاد در چارچوب فدراسیون باشند از آنها استفاده می کنیم 

شایان درباره اینکه مربیانی همانند سپهرزاد که منتقد فدراسیون دوومیدانی هستند از آن‌ها استفاده نمی‌شود، گفت: ربانی و سپهرزاد مربیان ارزشمندی هستند که اگر در چارچوب فدراسیون قرار بگیرند در خدمت آن‌ها هستیم، اما اگر در این چارچوب نباشند در نهایت نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.  

شایان: مربیان روس و اوکراین را برای پرتابگران مدنظر داریم/ با جذب مربی خارجی کمبود نیرو را جبران می کنیم

در پرش ارتفاع و نیزه نیاز به زیر ساخت داریم 

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی درباره اظهارات سپهرزاد مبنی بر اینکه در پرش‌ها پیشرفت خاصی نداشتیم، بیان کرد: ورزشکار ما در بخش پرش‌ها به مقام پنجم المپیک نوجوانان دست یافت و در مسابقات آسیایی هم ۲ ورزشکار به نام‌های کیوان قنبرزاده و محمد ارزنده داریم که ارزنده بعد از مدتی دوباره به دوومیدانی بازگشته و تمرین می‌کند. ما در ماده پرش‌ها ضعف داشتیم که پشتوانه سازی شده است و در بخش نوجوانان و جوانان ورزشکاران پرش ما خیلی خوب عمل کردند. البته در قسمت پرش ارتفاع و نیزه نیاز به زیر ساخت داریم و در برخی از استان‌ها امکانات لازم در بخش پرش‌ها را نداریم. به هر حال به نظرم درست نیست حرف بی پایه و اساسی زده شود.

حسن تفتیان زیر نظر مربی خارجی خود در فرانسه کار می کند 

شایان درباره وضعیت حسن تفتیان بیان کرد: تفتیان یکی ، 2 هفته پیش برای برپایی اردو راهی فرانسه شد و همراه با مربی فرانسوی خود کار می کند تا برای مسابقات جهانی آماده شود. البته با تغییراتی که در قوانین مسابقات جهانی ایجاد شده است این احتمال وجود دارد که تفتیان نتواند ورودی این مسابقات بدست آورد. 

او درباره وضعیت حقوق مربیان ایرانی  بیان کرد:در طرح ساماندهی حقوق مربیان را پیش بینی کردیم و طبق درجه مربیگری و تعداد ورزشکارانی که مربیان دارند برای آن‌ها حقوق تعیین کردیم.  

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ورزشکاران ما در پرتاب دیسک زیاد هستند و آن‌ها شانس بالایی برای کسب مدال دارند به همین علت جذب یک مربی خارجی در بخش پرتاب دیسک اولویت اول ماست.  


بیشتر بخوانید:

پیرجهان هم رکورد زد، هم طلا گرفت/ مدال نقره بر گردن حمیده عباسعلی نژاد

ربانی: کیهانی فراموش کرده رئیس فدراسیون دوومیدانی است/ بعید می‌دانم در المپیک توکیو نتیجه خوبی بگیریم

سپهرزاد: رئیس فدراسیون در پاداش‌ها دست برده است/ با ما همانند کارگر‌های موقت برخورد می‌کنند


انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از دوومیدانی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار