اردکانیان:

۷۵ درصد از حجم سد‌های کشور مملو از آب است/ برگزاری نشست ویژه برای تأمین اعتبار جهت اجرای پروژه های آبرسانی

وزیر نیرو گفت: بارش‌های ابتدای سال قطعا کمک شایانی به تأمین آب شرب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور کرده، به طوری که در شرایط کنونی ۷۵ درصد از حجم سد‌های کشور، مملو از آب است.


۷۵ درصد از حجم سد‌های کشور مملو از آب است/برگزاری نشست ویژه برای تأمین اعتبار جهت اجرای پروژه های آبرسانیبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه نشست امروز کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، گزارش مربوط به عملکرد وزارتخانه در مدیریت سیلاب‌ها در کشور ارائه شد و پس از آن این موضوع با حضور نمایندگان مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس درباره عملکرد دستگاه‌ها در مدیریت سیل در هفته‌های آتی برای قرائت به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی برخی از استان‌ها از جمله استان سیستان و بلوچستان، گفت: امروز مشکل کم آبی در شهر‌ها و روستا‌های برخی از استان‌ها مشهود است، البته شرایط به طور کلی و در مقایسه با سال قبل بهتر است، به ویژه آن که مردم در مصرف آب صرفه جویی می‌کنند.

بارش‌های ابتدای سال قطعا کمک شایانی به تأمین آب شرب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور کرده است، به طوری که در شرایط کنونی ۷۵ درصد از حجم سد‌های کشور مملو آب است
اردکانیان ادامه داد: بارش‌های ابتدای سال قطعا کمک شایانی به تأمین آب شرب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور کرده است، به طوری که در شرایط کنونی ۷۵ درصد از حجم سد‌های کشور مملو آب است.

وی گفت: در شرایط کنونی در برخی از استان‌ها و نقاط کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان مشکل کم آبی وجود دارد، از این رو باید به اجرای پروژه‌های آبرسانی به استان‌ها سرعت داده شود، در این رابطه هیچ مانع فنی و پیچیدگی وجود ندارد و تنها تحقق این مسئله نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.

وزیر نیرو ادامه داد: برای رفع مشکلات کمبود اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبرسانی قرار است که نشست مشترکی میان کمیسیون عمران، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده ودر این نشست راه کار‌ها برای تأمین اعتبار مورد بررسی قرار گیرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
از دریای جنوب اب شیرین شود و به زابل و زاهدان برسد توسط لوله
آخرین اخبار