چین در سند راهبرد نظامی خود موسوم به کتاب سفید تاکید کرد هرگز در پی سلطه‌طلبی و گسترش نفوذ خود نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، چین در کتاب سفید خود با عنوان «دفاع ملی چین در عصر جدید» که روز چهارشنبه منتشر شد، بر سیاست ملی با ماهیت دفاعی تأکید کرد.

بر اساس این کتاب سفید که از سوی دفتر اطلاع‌رسانی شورای امور دولتی منتشر شده است، این سیاست از طریق نظام سوسیالیست چین، تصمیم راهبردی پیروی از مسیر توسعه مسالمت‌آمیز، سیاست خارجی مستقل صلح و همچنین سنت‌های فرهنگی که صلح و آرامش را به عنوان پایه و اساس در نظر می‌گیرد، تعیین می‌شود.

این سند افزود هدف اصلی دفاع ملی چین در عصر جدید حفظ منافع کشور در زمینه حاکمیت، امنیت و توسعه است.

چین  همچنین اعلام کرد هرگز در پی سلطه‌طلبی و گسترش نفوذ خود نیست. در این کتاب سفید چین آمده است: ملت چین همواره دوستدار صلح بوده است. جمهوری خلق چین از هنگام تاسیس در ۷۰ سال پیش، هرگز آغازگر جنگ یا مناقشه‌ای نبوده است.

در این سند همچنین آمده است از آغاز اصلاحات و رویکرد باز، چین در ارتقای صلح در جهان مصمم بوده و داوطلبانه شمار نیروهایش در ارتش آزادی‌بخش خلق را بیش از چهار میلیون نفر کاهش داده است.

بر اساس کتاب سفید چین، چین بدون دریافت کمک از کشور‌های ثالث و بدون گسترش نظامی یا غارت استعماری، به دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان تبدیل شده است. چین به لطف کار شدید مردم خود و تلاش‌هایش در جهت صلح در این جایگاه قرار گرفته است.

چین بیش از ائتلاف، خواهان مشارکت است و به هیچ بلوک نظامی ملحق نمی‌شود. این کشور با تجاوز و سلطه‌طلبی و همچنین تهدید با سلاح مخالف است.

هدف از توسعه دفاع ملی چین، پاسخ به نیاز‌های مشروع امنیتی و کمک به رشد نیرو‌های صلح طلب در جهان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار