۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندرود به کشت ارقام مقایسه‌ای آفتابگردان اختصاص یافت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود گفت: کشت ارقام مقایسه‌ای آفتابگردان در ۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت ناز میاندورود انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیداسماعیل علوی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود گفت: در راستای افزایش تولید در واحد سطح و مقاومت گیاه آفتابگردان در برابر بیماری‌ها و تنش‌های محیطی، کشت رقم‌های فرخ، شمس و قاسم در زمین‌های کشاورزی دشت ناز میاندورود کاشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود افزود: از آنجاییکه یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش عملکرد در واحد سطح، نوع رقم و سازگاری آن با منطقه می‌باشد، بر این اساس اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام p.v.s آفتاب گردان با سه رقم در این شهرستان اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت دانه‌های روغنی آفتابگردان گفت: این گیاه به عنوان یکی از منابع عظیم انرژی و پروتئین است و از جمله مزایای کشت آفتابگردان کاهش مصرف آب، کاهش هزینه‌های کاشت ،داشت و برداشت، برداشت مکانیزه، مقاومت به بیماری‌ها  است.

گفتنی است کشت آفتابگردان با هدف دستیبابی به خودکفایی در تولید روغن انجام می‌شود و از دانه‌های روغنی آن ۴۵ درصد روغن استحصال می‌شود.
انتهای پیام/س
 

کشت ارقام مقایسه‌ای آفتابگردان در میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.