بومی سازی واحد های تقطیر و گاز مايع پالایشگاه اصفهان

واحد‌های تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان با تکیه بر دانش متخصصان توانمند صنعت نفت کشور ساخته و وارد مدار تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی ابراهیمی مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: این واحد‌ها هرکدام با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز با هدف افزایش ضریب اطمینان فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی در این واحد پالایشگاهی راه اندازی شده است.

مرتضی ابراهیمی، در مجموع میانگین ظرفیت شرکت پالایش نفت اصفهان را ۳۷۵ هزار بشکه در روز دانست و افزود: با راه‌اندازی واحد تقطیر شماره ۳، این ظرفیت در ۳ واحد تقطیر، توزیع شده و در نتیجه موجب کاهش بار ترافیکی خوراک در آن‌ها شده است.

او گفت: در طول سالیان گذشته بر اساس ضرورت و نیاز کشور، تغییراتی در سیستم‌های عملیاتی این شرکت ایجاد شده بود، به طوری که تا قبل از راه اندازی واحد تقطیر ۳، خوراک نفت خام پالایشگاه، به دو واحد تقطیر وارد و درنتیجه موجب افزایش ترافیک خوراک و محصولات داخل برج‌های جداکننده می‌شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان، راه‌اندازی واحد تقطیر شماره ۳ را علاوه بر توزیع یکنواخت خوراک در واحد‌های عملیاتی، در افزایش ضریب ایمنی همچنین افزایش چشمگیر کیفیت محصولات تولیدی موثردانست و افزود: با راه اندازی این واحد، ظرفیت هر کدام از واحد‌های تقطیر ۱ و ۲ به ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد همچنین ظرفیت واحد تقطیر شماره ۳ هم روزانه ۱۲۰ هزار بشکه خواهد بود.

مرتضی ابراهیمی گفت: با راه‌اندازی این واحد، ظرفیت کلی پالایشگاه از ۳۷۵ هزار به روزانه ۳۶۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/م

 

راه‌اندازي واحد  تقطير شماره 3 شرکت پالايش نفت اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.