آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از شفاف سازی ماجرای فیش حقوقی نجومی تا هوشمندکردن مدارس

آموزش و پرورش در هفته گذشته به شفاف سازی فیش حقوقی معاون وزیر آموزش و پرورش و چگونگی اجرای طرح شهاب پرداخته است.

از شفاف سازی ماجرای فیش حقوقی نجومی تا هوشمندکردن مدارسبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون شفاف‌سازی فیش حقوقی ۲۰ میلیونی معاون وزیر آموزش و پرورش، هوشمند شدن مدارس و چگونگی اجرای طرح شهاب سپری شد.

اجرای طرح شهاب برای دانش‌آموزان پایه سوم و نهم از مهر ۹۸

حمید رحمانی معاون مرکز ملی پرورش استعدادی‌های درخشان باشگاه دانش پژوهان جوان درباره هدفگذاری برای اجرای طرح شهاب در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی که از سال ۹۳ برای اجرای طرح شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر (شهاب) در نظر گرفته شده است، پوشش این طرح از چهارم دبستان آغاز و تا پایه هشتم ادامه یافته است که بر اساس روند پیش‌بینی شده، این طرح امسال به مقاطع تحصیلی دیگر هم توسعه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان سوم ابتدایی و نهم متوسطه اول هم تحت پوشش طرح شهاب قرار می‌گیرند و برنامه اجرایی برای این دو پایه در نظر گرفته شده است.

رحمانی با اشاره به برگزاری منظم جلسات سیاست‌گذاری طرح شهاب اظهار کرد: این طرح از جنبه سیاست‌گذاری مشکلی ندارد و بر اساس برنامه تعریف شده برای آن، را کار را جلو می‌بریم اما روند اجرایی طرح مربوط به معاونت‌های ابتدایی و متوسطه می‌شود.

شفاف سازی ماجرای حکم حقوق نجومی معاون وزیر آموزش و پرورش

اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره ماجرای حکم حقوقی منتشر شده از معاون وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها و فضای مجازی اظهار کرد: مطلبی در این زمینه در برخی رسانه‌ها مطرح شده اما هنوز مستند قانونی به ما نرسیده است.

وی تاکید کرد: باید گزارش رسمی به کمیسیون آموزش برسد تا بررسی‌های لازم در این مورد انجام شود.

عباسی ادامه داد: مرجع اطلاعات ما کانال‌ یا سایت‌های خبری نیستند و باید این اطلاعات را از آموزش و پرورش استعلام بگیریم و پس از آن ابهام و شائبه‌های ایجاد شده در این مورد را بررسی کنیم.

دانشجو معلمان استخدام رسمی می‌شوند/ ۲ رشته علوم و هنر به دانشگاه فرهنگیان اضافه شد

حسن خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره بازنگری دروس برای دانشجو معلمان اظهار کرد: در ۵ رشته کارشناسی ارشد و ۴ رشته کارشناسی بازنگری در تمام دروس را انجام دادیم و مطالب درسی متناسب با نیاز‌های روز در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد ۲ رشته جدید علوم و هنر هم به دوره کارشناسی اضافه شد که داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان برای مهر ۹۸ می‌توانند این ۳ رشته را هم جزء انتخاب‌های خود داشته باشند.

قحط الرجال در آموزش و پرورش نداریم بلکه جهل الرجال است

محمدجواد، ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید تا هفته اول مرداد ماه انتخاب شود که مجلس بتواند بررسی‌های لازم را برای گزینه پیشنهادی انجام دهد و فردی که سکان آموزش و پرورش را به دست می‌گیرد فرصت کافی برای برنامه ریزی شروع سال تحصیلی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر در همین روزهای اخیر این روند انجام نشود نه تنها بی توجهی دولت به آموزش و پرورش بار دیگر روشن می‌شود بلکه باید سکان دار جدید این وزارتخانه در ایام بعد از شروع سال تحصیلی فعالیت خود را شروع کنند.

ابطحی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا گزینه‌های خارج از آموزش و پرورش برای وزارت مناسب هستند یا نه، بیان کرد: در آموزش و پرورش نیرو وجود دارد در نتیجه نباید انتخابی بیرون از آموزش و پرورش برای وزیر این وزارتخانه داشته باشیم چنین شرایط صرفا زمانی امکان پذیر است که در اضطرار باشیم.

۲۲ درصد مدارس کشور هوشمند هستند

جوادحسینی، سرپرست آموزش و پرورش اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم، اگر دنبال کشور الکترونیک هستیم، کانون و مرکز این توسعه الکترونیک مدارس و کارگزاران تغییر و تحول معلمان هستند.

وی ادامه داد: بهترین مسیر تحقق؛ شعار تردد امواج به جای تردد افراد در مدارس هوشمند است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۲ درصد مدارس کشور هوشمند است و ۷۷ هزار مدرسه به خدمات الکترونیکی متصل هستند، البته معتقدیم این رقم باید افزایش یابد.

اول شهریور؛ زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای/ برگزاری آزمون اصلح برای معلمان مدارس غیردولتی

رضا کچوئیان، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به چگونگی برگزاری آزمون مهارت آموزان ماده ۲۸ اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش معلمانی که در آزمون اصلح موفق به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شوند تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای چند گروه مهارت آموز این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ برای ۱۶ هزار معلم پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال‌های ۹۶ و ۹۷ و مهارت آموزان باقی مانده سال ۱۳۹۵ در روز جمعه اول شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کچوئیان دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای را مشمول معلمان مدارس غیردولتی نیز خواند و گفت: این امر با هماهنگی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک امکان پذیر است.

سرانجام ورود تبلت و سیم کارت دانش آموزی به مدارس به کجا رسید؟

مهدی شرفی، سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و نیروی انسانی آموزش و پرورش درباره ماجرای ورود تبلت و سیم کارت دانش آموزی به مدارس اظهار کرد: یکی از اشتباهاتی که در دهه ۸۰ داشتیم، ورود دستگاه‌های الکترونیکی و فناوری اطلاعات به مدارس بود، بدون آنکه زیر ساخت لازم برای این موضوع در نظر گرفته شده باشد.

وی ادامه داد: ورود تبلت‌ها و تلفن همراه در چنین شرایطی، تاثیری بر روند یادگیری دانش آموزان نداشت و در مواردی موجب عدم تمرکز برای دانش آموزان شده است.

شرفی با اشاره به اینکه در زمینه تولید محتوای الکترونیکی اقدامات قابل توجهی انجام شده است، افزود: ۱۲ هزار محتوای آموزشی برای دانش آموزان در شبکه رشد موجود است که آن‌ها می‌توانند با مراجعه به این پایگاه از آن بهره‌مند شوند و حتی قصد داریم در شبکه ملی اطلاعات که تفاهم‌نامه آن با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شده است این محتوا‌ها را منتقل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار