در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آزمون اصلح تضمینی برای کیفیت مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان

کچوئیان با تاکید بر آموزش با کیفیت مهارت آموزان ماده ۲۸ گفت: برگزاری آزمون جامع میزان توانایی معلمان آینده کشور را می‌سنجد.

آزمون اصلح تضمینی برای کیفیت مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیانرضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت برگزاری آزمون سنجش صلاحیت حرفه‌ای مهارت آموزان ماده ۲۸ اظهار کرد: برگزاری آزمون جامع به موجب مصوبه اسناد فرادستی برای افرادی که از طریق ماده ۲۸ اساس نامه دانشگاه فرهنگیان به این مرکز آموزش عالی دولتی راه پیدا می‌کنند ضروری است.

وی ادامه داد: برای افرادی که تیر ماه ۹۷ در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده اند در دفترچه راهنمای آزمون به صراحت موضوع برگزاری آزمون جامع مطرح و عنوان شده بود مهارت آموزان علاوه بر گذراندن ۲ پودمان، ملزم به شرکت و موفقیت در این آزمون نیز هستند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اینکه پذیرفته شدگان در دوره مهارت آموزی دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند گفت: این آزمون، سنجش و صلاحیت افراد برای حضور در کلاس‌های درس را ارزیابی می کند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که کیفیت برگزاری کلاس‌های دوره مهارت آموزی استاندارد لازم را داشته است یا خیر گفت: دوره‌های مهارت آموزی بر اساس استاندارد‌های لازم طراحی و مقرر شده بود، توسط اساتید مجرب برای مهارت آموزان ارائه شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مهارت آموزان قبل از پایان دوره، نسبت به محتوا یا نوع تدریس اساتید اعتراضی داشتند قطعا پیگیری و رسیدگی مسئولان دانشگاه به این امور را به همراه داشت.


بیشتر بخوانید: ورود ۲۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان به مدارس از مهر ۹۸


چگونگی نمره دهی در آزمون جامع اصلح

کچوئیان فرآیند آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸ را شامل سه بخش تدریس عملی، مولفه فرهنگی و مولفه کتبی اعلام کرد و گفت: مولفه کتبی به صورت چند گزینه ای و عملکردی برگزار خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان امتیاز تدریس عملی را ۲۷۵اعلام کرد و گفت: مولفه فرهنگی دارای ۲۷۵ امتیاز و آزمون کتبی نیز شامل ۴۵۰امتیاز است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: مهارت آموزان باید در هر بخش از مولفه های مربوطه، موفق به کسب حدنصاب 65 درصد امتیاز یا به عبارتی ۶۵۰ امتیاز از مجموع ۱۰۰۰امتیاز شوند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: چنانچه مهارت آموزی نتواند موفق به کسب نمره قبولی در آزمون جامع شود در صورت ابلاغ وزارت آموزش و پرورش آزمون جبرانی در ۳ ماه آینده سال جاری برگزار خواهد شد. در غیر این صورت می‌توانند در آزمون جامع سال آینده شرکت کنند.

کچوئیان تاکیدکرد: دانشگاه فرهنگیان در صدد تربیت معلمان با صلاحیت و توانمند در عرصه آموزش و پرورش کشور است. بنابراین  به کارگیری افرادی توانمند در حوزه دانش و مهارت‌های معلمی برای آموزش نسل آینده این کشور، الزامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار