مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان:

طرح گذر آقا نور الله نجفی غیر قانونی است /حریم بافت تاریخی نقش جهان حفظ می شود

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: طرح گذر آقا نور الله نجفی متوقف شده و هر اقدامی از نظر ما غیر قانونی است.

فریدون الله یاری با اشاره به تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،    برای جلوگیری از ادامه طرح گذر آقا نور الله نجفی و آسیب به حریم نفش جهان گفت: گذر آقا نور الله نجفی از نظر ما فعلا غیر قانونی است و تا زمانی که طرح آن بررسی نشود از هر گونه فعالیتی در این منطقه جلوگیری می‌شود.

او ضمن تاکید بر اینکه عمده فعالیت‌های این طرح در دهه ۸۰ انجام شده ادامه داد: با شکایت‌های انجام شده توسط اداره کل میراث فرهنگی اصفهان این طرف متوقف شد، در کمیسیون ماده ۵ مصوبه‌ای برای توقف این طرح تصویب شده و هر اقدامی در آن منطقه انجام شود از نظر ما غیر قانونی است و در صورت مشاهده هر گونه فالیتی اقدامات حقوقی لازم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: دی ماه سال گذشته در جلسه کمیسیون ماده ۵ شروط ۱۰ گانه‌ای قرار دادیم که مانع از آسیب رساندن با بافت‌های تاریخی شده و در همین کمیسیون با طرح گذر آقا نور الله نجفی مخالفت خود را ابراز و باعث توقف این طرح شدیم.

الله یاری تصریح کرد: طرحی باید ارائه شود که در معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور تایید شود و قطعا تمام ملاحظات میراثی در مصوبات این دو مرجع لحاظ می‌گردد.

انتهای پیام/ی


گذری که به بافت تاریخی شهر آسیب می‌زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.