برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در حوزه علمیه همدان

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان از برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در این مرکز خبر داد.

برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در حوزه علمیه همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان گفت: ۷۰ نفر از علاقه‌مندان حوزوی که در عرصه کودک و نوجوان فعالیت داشته اند در آزمون ورودی دوره تربیت مربی کودک و نوجوان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در این آزمون ۴۰ نفر به عنوان برگزیده و سایر افراد به عنوان ذخیره انتخاب شده‌اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه دوره تربیت مربی کودک و نوجوان با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه استان قم برگزار می‌شود، گفت: دوره تربیت مربی کودک و نوجوان از پنجم مرداد به مدت ۲۱ روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر در کتابخانه حوزه علمیه استان همدان برگزار می‌ شود.

ارتقایی با بیان اینکه این دوره بصورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: از شرکت کنندگان در این دوره تنها مبلغ ۷۰ هزار تومان به عنوان ودیعه و ضمانت دریافت می‌شود که بعد از پایان دوره این مبلغ بازگشت داده می‌ شود.

وی افزود: در دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ۱۵ نفر از بانوان و ۲۵ نفر از آقایان شرکت نموده‌اند که پس از پایان دوره گواهی مربوطه را دریافت می‌ کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: افراد بعد از دریافت گواهینامه دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در کارگروه کودک ونوجوان به صورت رسمی می‌توانند به اشتغال بپردازند.

ارتقایی با تأکید بر نقش کلیدی مدارس و حوزه‌های آموزشی در پرورش کودکان گفت: در استان همدان ۹۵ مدرسه با عنوان مدرسه امین در حال حاضر ایجاد شده است که با برگزاری این دوره به دنبال ایجاد مهد‌های امین نیز هستیم، متقاضیان بعد از گذراندن این دوره می‌توانند درخواست مجوز تأسیس مهد‌های امین را دهند که این مجوز‌ها از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم صادر خواهد شد.

وی با اشاره به یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره اظهار کرد: افزایش مهارت لازم برای ارتباط گیری، نحوه آموزش و اداره کلاس بین طلابی است که دارای دانش لازم هستند، اما در این زمینه نیازمند تقویت بیشتری هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان بیان کرد: به جهت جبران این خلأ از اساتید برجسته در زمینه آموزه‌های دینی و مهارت‌های ارتباطی، فن بیان، راه‌های جذابیت کلاس‌های آموزشی مهارت در این دوره استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ب

شرکت ۴۰ نفر در دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.