معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم عنوان کرد؛

نبود اعتبار اصلی ترین مانع برای ایمن سازی مسیر دسترسی بیمارستان امام رضا(ع)است/زیرسازی محور بر اساس ترافیک و نوع ماشین صورت می‌گیرد

سلیمیان گفت:در حال حاضر نبود اعتبار اصلی‌ترین مانع برای ایمن سازی مسیر دسترسی به بیمارستان امام رضا (ع) است و اجرای این طرح سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛اکبر سلیمیان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: در ابتدا قرار بود این مسیر دسترسی صرفاً برای تردد خودرو‌های امدادی با ترافیک پایین باشد و با در نظر گرفتن همین مساله نیز این مسیر با نصب تابلو و سایر تجهیزات ایمن سازی شد.

وی اضافه کرد: در سرتاسر مسیر تابلو‌های «عبور ممنوع به استثنا خودرو‌های امدادی» نصب شد و سایر خودرو‌ها ملزم بودند حدود ۲ کیلومتر مسیر را طی کنند و از دوربرگردان بعدی به سمت بیمارستان راهی شوند.

سلیمیان ادامه داد: بار‌ها تابلو‌های «عبور ممنوع به استثنا خودرو‌های امدادی» در طول مسیر نصب شده است، ولی شهروندان به تابلو‌ها توجه ندارند و این تابلو‌ها بار‌ها توسط برخی افراد سرقت شده است.

وی بیان کرد: زیرسازی محور بر اساس ترافیک و نوع ماشین صورت می‌گیرد و در حال حاضر سه هزار میلیارد ریال برای ایمن سازی این مسیر نیاز می‌باشد.

وی تاکید کرد: طراحی مسیر دسترسی کنونی برای خودرو‌های آمبولانس ایمن است، ولی پس از احداث مسیر شاهد تردد انواع خودروی سبک و سنگین از جمله تریلی و تانکر سوخت هستیم.

بیمارستان مجهز امام رضا (ع) که توسط سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان زیر پوشش این سازمان تأسیس شده، به دلیل بعد مسافت و نامناسب بودن موقعیت مکانی، دور از دسترس شهروندان قرار گرفته است.

اصلی‌ترین راه دسترسی به بیمارستان امام رضا (ع)، محور قم - سلفچگان می‌باشد که مملو از ماشین‌های سنگین است؛ راه دسترسی دوم از بلوار غدیر، مقابل بوستان علوی، انتهای رودخانه و به سمت بیمارستان امام رضا (ع) به طول ۸۰۰ متر، عرض ۳.۵ متر و یک خط رفت است که فرد ناگزیر برای خروج باید همین محور خطرناک ترانزیتی را طی نماید.

انتهای پیام/ح

نبود اعتبار مشکل ایمن سازی مسیر دسترسی به بیمارستان امام رضا قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار