سرپرست مرکز بهداشت آبادان از ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۱۱۰ هزار نفر در مراکز شهری و روستایی آبادان از فروردین تا پایان تیر ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جعفر ربیحاوی سرپرست مرکز بهداشت آبادان از ارائه خدمات پزشکی گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکرد سلامت محور و توجه به تمامی ابعاد سلامتی ضمن ارتقا سلامتی فرد، خانواده و اجتماع مقدمات عدالت در نظام سلامت را فراهم می‌آورد.

وی افزود: در حال حاضر در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شهرستان، شامل اروندکنار و چوئبده، پزشک و تیم سلامت مشغول ارائه خدمات به همشهریان هستند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ، خدمات پزشکی ارائه شده را شامل اقدامات درمانی سرپایی، تجویز داروهای لازم، انجام آزمایشات تشخیص طبی، درخواست مشاوره و پیگیری مراقبت‌های انجام‌شده یا قابل انجام برای جمعیت تحت پوشش نام برد و ادامه داد: در همین راستا تمامی مراکز روستایی به داروخانه‌هایی با حداقل ۴۳۶ قلم داروهای موظفی مجهز شده‌اند.

ربیحاوی گفت: نمونه‌های تشخیص طبی در مرحله نخست ویزیت با فرانشیز ۱۵ درصدی جهت صاحبان دفترچه‌های بیمه سلامت روستایی انجام و نمونه‌گیری در مراکز روستایی صورت می‌پذیرد که این خدمات در همین فاصله زمانی برای ۳ هزار و ۲۵۷ نفر در قالب ۲۴ هزار مورد آزمایش انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ پزشک عمومی در ۱۱ مرکز روستایی یادآور شد: جمعیت شهری آبادان نیز از خدمات ویزیت سرپایی پزشک در ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری بهره می‌برند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان افزود: مراکز روستایی ولیعصر (عج) کوت شنوف و شهری قدس چوئبده به صورت شبانه‌روزی و سایر مراکز در ساعات اداری مشغول ارائه خدمت بوده و خدمات ارائه شده به مراجعان در پرونده الکترونیک سلامت آنها ثبت و به صورت محرمانه نگه‌داری می‌شود.

ربیحاوی با یادآوری این نکته که ارائه خدمات مختلف سلامت به طور عمومی به صورت رایگان و یا با فرانشیزهای بسیار اندک انجام می‌شود، از همشهریان خواست هرگونه مشکل را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ به اطلاع سیستم نظارتی برسانند.

انتهای پیام/ د

ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۱۱۰ هزار نفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.