عباسی در جمع خبرنگاران:

کمیسیون‌های تخصصی بر اساس سوابق اجرایی و تخصص امتیاز بندی می‌شوند/ قیمت کود افزایش نخواهد یافت

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به تشریح جلسه غیر علنی صبح امروز پارلمان پرداخت.

کمیسیون‌های تخصصی بر اساس سوابق اجرایی و تخصص امتیاز بندی می‌شوند/ قیمت کود افزایش نخواهد یافتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه غیر علنی امروز پارلمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق مصوبه روز گذشته هیئت رئیسه پیرامون تبصره ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس که به موضوع کمیسیون‌های تخصصی اختصاص دارد، این کمیسیون‌ها امتیاز بندی شده که بر این اساس سوابق اجرایی و تخصص نماینده برای حضور در آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در دسترس همه نمایندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز پارلمان افزود: جلسه غیر علنی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، سازمان‌های ذیربط و نماینده سازمان برنامه و بودجه، آقای پورمحمدی برگزار شد که حول ۳ محور مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین محور صحبت‌های امروز نحوه تولید، توزیع و خودکفایی در کالا‌های اساسی مانند گندم، جو، کنجاله، شکر و حبوبات و تعادل قیمت آن‌ها بود.

عباسی ادامه داد: ما حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم داریم که ۶ هزار تن خریداری شده و نیاز برنج کشور نیز با در نظر گرفتن میزان سرانه برای هر نفر ۴۰ کیلو، ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تن تخمین زده شد که حدود ۶۵ درصد این تقاضا از تولید داخلی تأمین شده و کسری آن بعد از تولید و عرضه جبران می‌شود.

وی بیان کرد: اولویت دومی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، بحث تأمین آب کشاورزی بود که وزارت نیرو باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد، البته به دلیل بارش‌های امسال مشکل خشکسالی نداریم و تنها وزارت نیرو باید اعلام کند که چه میزان آب نیاز است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلاتی که برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده در بخش منابع بانکی حدود ۷ درصد است که باید این میزان حداقل به حدود ۲۰ درصد افزایش یابد مخصوصا در مبحث تولید گلخانه‌ای که به افزایش تولید کمک می‌کند که این مسئله به بخش تسهیلات اشتغال روستایی مرتبط بوده چرا که تولیدات کشاورزی و فرآورده‌های دامی در این مناطق صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم مبحث افزایش کود شیمیایی بود اکنون بیش از ۶ میلیون تن تولید کود اوره داریم، کشاورزان نگران نباشند، افزایش قیمت کود صورت نمی‌گیرد و قانون‌گذار دولت را مکلف کرده تا این محصول باید قیمت ۶۱۲ تومان تأمین شود.

عباسی افزود: کشت قیمت کود برای کشت پاییزه نیز با قیمت ۶۱۲ تومان محاسبه می‌شود و امیدواریم که همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید تضمینی گندم گفت: قیمت برای خرید تضمین این محصول ۱۷۰۰ تومان بوده و ما در مبحث بذر، کود شیمیایی و تسهیلات کشاورزان را حمایت خواهیم کرد، همچنین برای سال زراعی آینده تصمیم‌گیری با قیمت جدید اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار