هدف‌گذاری برای بهبود سواد، اشتغال و تحصیلات دانشگاهی بانوان خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: در قالب سه طرح، تلاش داریم تا وضعیت بانوان استان در سه شاخص اشتغال، تحصیلات دانشگاهی بانوان روستایی و سوادآموزی در دو سال آتی ارتقا یابد و دست کم به میانگین کشوری برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به تکلیف فرمانداران برای تشکیل شورای مشورتی بانوان، فرمانداران و مدیران باید تا ۱۰ روز آتی اطلاعات لازم برای تدوین طرح‌های مزبور را ارائه دهند.

شجاعی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در میان بانوان روستایی استان پایین است افزود: وقتی از باسوادی زنان صحبت می‌کنیم، حرف از نیمی از جمعیت جامعه است، قشری که جمعیت فعال استان را تشکیل داده اند.

وی اظهار کرد: نرخ باسوادی زنان بویژه در روستا‌ها پایین است و این رقم در استان ۶۶.۹ درصد است که از میانگین کشوری کمتر است.

استاندار خراسان شمالی افزود: میزان پوشش تحصیلی بانوان استان در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی، ۴۳ درصد به ثبت رسیده است که این رقم در کشور، ۶۱ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به اهداف، از تمام ظرفیت‌ها از جمله ان. جی. او‌ها بهره ببریم.

شجاعی افزود: میزان بهره مندی دختران روستایی از تحصیلات دانشگاهی در سطح کشور بیش از ۷۰ درصد و در این استان ۲۵ درصد است.

شجاعی با تاکید بر اینکه باید برای اشتغال بانوان نیز باید برنامه ریزی شود گفت: تلاش داریم فروشگاهی در تهران برای عرضه محصولات تولیدی بانوان این استان راه اندازی شود.

۴۹ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ ر

هدف‌گذاری برای بهبود سواد، اشتغال و تحصیلات دانشگاهی بانوان خراسان شمالی

برچسب ها: هیئت دولت ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.