رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام:

آغاز گام اول طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت در تربت جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: گام اول طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت در تربت جام آغاز شد.

آغاز گام اول طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت در تربت جاممحمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: با اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت از موازیکاری، تکرار روش‌های تشخیصی و درمانی پرهزینه و غیرضروری و سرگردانی بیماران جلوگیری می‌شود.

او تصریح کرد: در شرایط فعلی بیمار با مشکلات بسیار بطور مستقیم از روستا به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه می‌کند که این امر سرگردانی بیمار، هزینه‌های اضافی رفت و آمد، صرف هزینه‌های پاراکلینیکی اضافی و چندگانگی در تشخیص بیماری را در پی دارد. اما در قالب نظام ارجاع پزشکی بیماران ابتدا در 'سطح یک' توسط پزشک عمومی ویزیت می‌شوند و در صورت نیاز به درمان تخصصی در سطح دو و سه به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع داده می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در سطح یک خدمات درمانی، تیم سلامت و پزشک خانواده، سلامت افراد و خانوار‌های زیر پوشش خود را مدیریت می‌کنند و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسئولیت پیگیری اقدامات توصیه‌شده را نیز به عهده‌دارند.

در ادامه بهرامی مدیریت‌ آی تی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حال حاضر سه سطح در نظام ارجاع الکترونیک سلامت در نظر گرفته‌شده است که خدمات سطح یک در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، سطح دوم شامل خدمات تخصصی در واحد‌های سرپایی و بستری در کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها ارائه می‌شود و سطح سوم نیز شامل خدمات فوق تخصصی است.

او تصریح کرد: اگر بیمار خود تصمیم بگیرد در خارج از نظام ارجاع به متخصص مراجعه کند، کل هزینه‌ها را باید آزاد پرداخت کند، بنابراین پزشکی که در مراکز ارائه خدمت سطح یک مستقر است، باید فرایند درمان بیمار را مدیریت کند و همین باعث می‌شود که بیماران خدمات بهتر را با هزینه کمتری دریافت کنند و از ارائه خدمات اضافی نیز جلوگیری می‌شود.

مدیریت‌ آی تی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: برنامه نظام ارجاع الکترونیک در بستر پرونده الکترونیک بیماران، تحول بزرگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می‌رود که با اجرای آن باعث مدیریت هزینه بیماران، جلوگیری از انجام خدمات اضافی و هدر رفتن منابع و همچنین استمرار خدمات و درنهایت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت می‌شود که از سال‌های گذشته در کشور‌های پیشرفته اجرایی شده است.

انتهای پیام//ز. ج


طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت در تربت جام اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.