سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، استاندارد زعفران را به رسمیت شناخت

به همت کارآفرینان حوزه زعفران شهرستان و با پیگیری‌های مرکز آموزش فنی و حرفه ای، استاندارد کشت گلخانه‌ای زعفران در پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بارگذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،احمد دلیر مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان فاروج گفت: استاندارد‌های مختلف فنی و حرفه‌ای چارچوبی برای ارائه آموزش (حرفه) به صورت سراسری در تمام کشور و سازمان‌های مرتبط است و این استاندارد‌ها شامل دسته بندی‌های مختلف با ویژگی‌های مختص به خود است.

دلیر افزود: استاندارد‌ها به وسیله کارشناسان کشوری که در رشته مربوطه تخصص دارند تهیه و تنظیم می‌شود و به تائید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کل کشور و هم چنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌رسد.

او با اشاره به اینکه شهرستان فاروج در حوزه ثبت استاندارد فنی و حرفه‌ای پیشگام بوده است، بیان داشت: برای برند سازی نام زعفران فاروج، پیگیری‌هایی توسط کارشناسان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان برای جذب کارآفرینان و استادان صاحب نظر در زمینه اصلاح کشت زعفران و تجاری سازی آن صورت گرفت.

سطح زیر کشت زعفران در شهرستان فاروج، به دو هزار هکتار رسیده است و میزان عملکرد این محصول در هر هکتار در مزارع شهرستان ۵۶۰ کیلو گرم گل است که از این مقدار ۷ کیلوگرم سرگل برداشت می‌شود.

انتهای پیام/د

سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، استاندارد زعفران را به رسمیت شناخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.