جمع آوری ۱۶ میلیارد ریال زکات در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۶ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مردم خراسان جنوبی در سه ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.


او با بیان اینکه برنامه پیش بینی شده سال ۹۸ استان در بحث جمع آوری زکات از سطح استان، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، افزود: تاکنون ۴۴ درصد برنامه تحقق یافته است.


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از رشد ۸۳ درصدی زکات در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون ۹۳ میلیون تومان زکات مال شامل محصولات گندم، جو و گوسفند؛ ۲۸۴ میلیون تومان زکات مستحبی به غیر از اقلام نه گانه محصولان باغی و جالیزی جمع آوری شده است.


او میزان فطریه عام و سادات جمع آوری شده در سه ماهه نخست سال ۸۳۳ میلیون و کفارات را ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان از زکات به محرومان استان پرداخت شده که معادل ۹۸ درصد زکات جمع آوری شده است.


سلم آبادی ادامه داد: این مبلغ در زمینه‌های درمان، تحصیل، مسکن، جهیزیه و معیشت هزینه شده و تنها دو درصد یعنی ۳۳ میلیون تومان به پروژه‌های عمرانی شامل مسجد و حسینیه اختصاص یافته است.
انتهای پیام/ب


جمع آوری زکات در خراسان جنوبی

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.