معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

سامانه لحظه‌ای مبارزه با قاچاق کالا در کشور راه اندازی می‌شود

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سامانه لحظه‌ای مبارزه با قاچاق کالا در کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالله هندیانی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز چهارمحال و بختیاری از راه اندازی سامانه لحظه‌ای مبارزه با قاچاق کالا در کشور خبر داد و گفت: در این سامانه تمام دستگاه‌های عضو باید بر اساس صراحت قانونی و سامانه‌هایی که برای آنان فراهم و طراحی شده را به یکدیگر متصل کنند.

او افزود: با متصل شدن همه سامانه‌ها در سطح کشور یک سیستم به روز و لحظه‌ای خواهیم داشت تا از ورود قاچاق کالا در کشور جلوگیری شود.

هندیانی با تأکید به راه اندازی گلوگاه‌های ایست و بازرسی در مناطقی که بیشترین قاچاق در این مسیر‌ها و محور‌ها انجام می‌شود اضافه کرد: باید همزمان با راه اندازی این گلوگاه ها، سامانه و زیرساخت‌های لازم که قابلیت تطبیق دادن پلاک خودرو با اطلاعات راهور و همچنین امکان چک کردن بارنامه را از سوی گمرک و محل صدور بارنامه وجود داشته باشد، تا به خوبی بتوان در بحث قاچاق کالا و ارز فعالیت انجام داد.

او ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری در جاده لردگان به بروجن به عنوان محور ترانزیتی و کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشور به منظور پیشگیری از قاچاق کالا، سیستم بارنامه برخط هوشمند فعال شده است و تا پایان سال دو سیستم بارنامه برخط دیگر در این محور فعال خواهد شد.

هندیانی به تغییر رویکرد در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و افزود: اجرای اقدامات پیشگیرانه با مردمی کردن امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمک بزرگی به این حوزه خواهد شد.

او گفت: با ایجاد راه‌های ارتباطی هم اکنون چهارمحال و بختیاری به عنوان کریدور ارتباطی جنوب به شمال کشور معروف است و باید به گونه‌ای عمل شود که این محور ارتباطی معضلی برای این استان نباشد.

هندیانی در پایان از راه اندازی ۱۲ پایشگاه ایست و بازرسی از سوی نیروی انتظامی در سطح کشور به منظور مقابله با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر و تأمین امنیت خبر داد.

انتهای پیام/ف

پیشگیری اولویت اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.