هر آنچه نیاز است از بازارکار، آینده شغلی و درآمد مهندس صنایع بدانید/جایگاه حرفه‌ای مهندسی صنایع کجاست؟

مهندسی صنایع شاخه‌ای از مهندسی است که به بهینه‌سازی فرآیندها و یا سیستم‌های پیچیده می‌پردازد.

هر آنچه نیاز است از بازارکار، آینده شغلی و درآمد مهندس صنایع بدانید/جایگاه حرفه‌ای مهندسی صنایع کجاست؟به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ماهیت رشته صنایع کار در کارخانه است و اگر  فرد بتواند سیستم‌ها را تحلیل کند در این رشته به خوبی موفق خواهد شد. مهندسی صنایع به طراحی، پیاده سازی و بهبود سیستم‌های یکپارچه‌ای از انسان، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی می‌پردازد.

مهندسان صنایع می‌توانند به راحتی به حوزه آی تی راه پیدا کنند و در فیلد‌هایی مانند کلان داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی که نیاز به آمار پیشرفته مهندسی نظیر رگرسیون، سری‌های زمانی و غیره پیشرفت کنند.

مهندسان صنایع بر چگونگی انجام کار‌ها، دستیابی به نتایج بدون خطا، تکنولوژی مورد نیاز، ایمنی کارکنان، محیط و هزینه تمرکز دارند؛ فردی که در رشته صنایع شروع به کار می‌کند؛ درآمد ۲ الی ۳ میلیونی خواهد داشت که به مرور افزایش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: درآمد ماهانه مهندس‌های برق در ایران +بازار کار گرایش‌های برق


این رشته جدید است اما می‌تواند رشد بسیار خوبی داشته باشد؛ داشتن مهارت و تخصص خوب یکی از مهم‌ترین کارها در هر شغلی است. در مهندسی صنایع  وجود برخی مهارت و توانمندی‌ها ضروری است و افراد باید برای داشتن درآمد میلیونی، این مهارت‌ها را یاد بگیرند.

برخی از این توانمندی‌ها عبارتند از توان حل مسئله، مهندس صنایع - ذهن پویا و جستجوگر، خلاقیت و نوآوری، مهارت‌های ارتباطی خوب، داشتن توان مدیریتی، توان تجزیه و تحلیل مناسب، توان علمی خوب در ریاضی، آمار و فیزیک، کار تیمی، توانایی تحمل فشار کاری زیاد، دقت و توجه به جزئیات، توان مدیریت زمان، تسلط به زبان انگلیسی است که در به روز بودن و آگاهی از آخرین دستاورد‌های مهندسی صنایع بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

آشنایی با شغل مهندسی صنایع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
چه عجب رشته ما روهم اوردین ولی در کل اینم مثل بقیه مهندسیها در حد کارگرفنی حساب میشه و نهایت پیشرفت یک کارگر در حد سرکارگر یا سرپرست تولیده که اونها هم ماهی 2/500 تا 300 تومن حقوق میگیرن الانم بازار این رشته از شدت اشباع داره منفجر میشه اگه پارتی داشته باشی میتونی کار گیر بیاری البته اینم قبول دارم که مثل رشته پزشکی این رشته هم میتونه در همه جا سرک بکشه بدون داشتن هیچ گونه تخصص و اطلاعی
آخرین اخبار