اجرای طرح‌های توانمند سازی جامعه روستایی در شهرستان سیروان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام از اجرای طرح‌های توانمند سازی جامعه روستایی در شهرستان سیروان خبر داد.

اجرای طرح‌های توانمند سازی جامعه روستایی در شهرستان سیروان

بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: طرح توانمند سازی جامعه روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه و نامتعارف و اسکان آن‌ها در مناطق حاشیه نشین استان از ۳ سال پیش آغاز شده است.

او بیان کرد: بازشناسی آسیب‌ها، استعدادها، ظرفیت‌ها و نیاز‌های روستا‌های درمعرض خطر تخریب و مهاجرفرست به منظور توانمندسازی آن‌ها از جمله راهبرد‌های اجرای این طرح می باشد.

بخشنده اظهار کرد: این راهبرد‌ها در حوزه‌های مدیریت منابع آب وخاک ، صنایع دستی وگردشگری ، حرفه آموزی وایجاد اشتغال، مهیا ساختن بنیان‌ها و مسایل زیربنایی ، شغلی و آموزشی برای بازگشت و مهاجرت از شهر‌ها به روستا‌ها انجام می‌پذیرد.

او با بیان اینکه امسال شهرستان سیروان به عنوان شهرستان هدف انتخاب شده است افزود: احداث ۲هزار متر گلخانه ، اجرای ۵ طرح توسعه صنایع دستی و گردشگری ، ۵طرح نگهداری دام و طیور، آموزش مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و بررسی فرآیند شبکه حمایت از تولیدات روستایی ازجمله برنامه‌هایی است که در این شهرستان قرار است انجام شود.

انتهای پیام/ ن

اجرای طرح‌های توانمند سازی جامعه روستایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.