کشف ۲ تن مرغ زنده قاچاق در چرداول/استقرار نیرو‌های سپاه و بسیج برای مهار آتش سوزی‌های بخش چوار

مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲ تن مرغ زنده قاچاق در چرداول

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲ تن مرغ زنده قاچاق در چرداول

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از کشف ۲ تن مرغ زنده قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق دام و طیور، ماموران انتظامی کلانتری آسمان آباد نسبت به کنترل خودرو‌های حامل دام و طیور اقدام کردند.

او ادامه داد: ماموران در طول اجرای طرح یک دستگاه کامیون، را متوقف و در بازرسی از آن مقدار ۲ تن مرغ زنده بدون هرگونه مجوز کشف کردند.

سرهنگ رضایی افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و مرغ‌های کشف شده جهت عرضه به بازار تحویل کشتارگاه شدند.

او بیان کرد: ارزش ریالی این محموله توسط کارشناسان ۲۲ میلیون ریال تعیین شده است.

 

استقرار نیرو‌های سپاه و بسیج برای مهار آتش سوزی‌های بخش چوار

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: با ادامه آتش سوزی در روستای چنان و در منطقه تلخین، سپاه و بسیج شامل نیرو‌های ستاد، تیپ مردم پایه امیرالمؤمنین (ع) و نیرو‌های بسیج مردمی به همراه نیرو‌های منابع طبیعی از بامداد امروز به منظور اطفای حریق در محل حادثه مستقر هستند.

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: در این راستا هم اکنون تعداد بیش از ۲۵۰ نفر از این نیرو‌ها در حال تلاش برای اطفای حریق و مهار آتش سوزی هستند.

او افزود: همچنین به منظور تسریع در اطفای حریق تیمی جدید از سپاه مجددا به منطقه اعزام شدند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: با ورود و بکارگیری این تعداد نیرو در محل حادثه بخش عظیمی از آتش سوزی مهار شده و انتظار می‌رود تا ظهر امروز آتش سوزی مهار شود.

او ادامه داد: سپاه تمام توان خود را برای مهار آتش سوزی بکار گرفته و برای انجام این کار از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

کشف 5/8 تن مرغ زنده قاچاق در آبدانان

فرمانده انتظامی آبدانان از کشف 5/8 تن مرغ زنده قاچاق و توقیف 3 دستگاه کامیون در این زمینه خبر داد.

 سرهنگ محمد سلیمی‌زاد فرمانده انتظامی آبدانان گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی کلانتری مرکزی و پاسگاه انتظامی انجیره شهرستان آبدانان، با همکاری ماموران گمنام امام زمان(عج) و هماهنگی مقامات قضایی شهرستان، در 2 مرحله ۳ دستگاه کامیون ایسوزو حامل مرغ زنده را توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودروهای توقیفی 5/8 تن مرغ زنده را - شامل 3۵۰۰ قطعه - کشف کردند.

سلیمی‌زاد با اشاره به این‌که ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: مرغ‌های کشف شده با هماهنگی مرجع قضایی به کشتارگاه تحویل داده شدند.

 

۳ نفر در ماجرای آتش‌سوزی جنگل‌های چوار دستگیر شدند

رئیس اداره منابع طبیعی چوار گفت: در تابستان سال جاری ۶ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های چوار رخ داد که در این رابطه ۳ فرد غیربومی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

او افزود:از دو روز پیش مراتع جنگلی بخش چوار در آتش می‌سوزند و با وجود کمک‌های مردمی، سپاه پاسداران و عوامل منابع طبیعی، گستره‌ی زیادی از جنگل‌ها توسط آتش نابود شده و نبود امکانات و بالگرد از جمله مهمترین نیاز‌ها برای خاموش کردن آتش است.

رضا آقابیگی بیان کرد: از ابتدای فصل تابستان تاکنون ۶ مورد آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های چوار رخ داده است که دو مورد از این آتش‌سوزی‌ها در مناطق چگا و کوه شره زول بوده که بر اثر گرما و اتصالات دکل برق رخ داد.

او اضافه کرد: عامل آتش‌سوزی در مناطق گنجوان، چم سارد، طاق طاوی و پلک گردل چوار، انسانی و سهوی بوده است.

رئیس منابع طبیعی چوار اظهار کرد: ۳ نفر غیربومی در رابطه با حریق منطقه پلک گردل چوار دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

آقابیگی عنوان کرد: بر اساس برآوردها، ۶ هکتار از مراتع منطقه پلک گردل دچار خسارت شده است.

 

هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری به بهانه سبدغذایی

رئیس پلیس فتا استان ایلام نسبت به کلاهبرداری با پیامک‌های انبوه بسته حمایت دولت هشدار داد.

سرهنگ جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت:شهروندان به این گونه پیامک‌ها تحت هیچ شرایطی اعتنا و اعتمادی نکرده و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنند.

او به شهروندان هشدار داد که به این گونه پیامک‌ها تحت هیچ شرایطی اعتنا و اعتمادی نکرده و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنند و در صورتی که به هر علت، با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند. شهروندان باید توجه داشته باشند که اخبار مربوط به بسته‌های حمایتی دولت را تنها از طریق مراجع و سازمان‌های معتبر پیگیری کنند و توجه داشته باشند سایت‌هایی که اقدام به دریافت اطلاعاتی از قبیل کد ملی، شماره حساب، شماره کارت، رمز‌های اول و دوم، تاریخ انقضاء و CVV۲ کارت بانکی از کاربران می‌کنند، قابل اعتماد نیستند.

 

۱۲۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی ایلام در آتش سوخت

 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ایلام گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۲۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی این استان طعمه حریق شده است.

غلامرضا فتحی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ایلام گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۷ مورد آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و زمین‌های کشاورزی به وقوع پیوسته است.

او به بررسی علت آتش سوزی‌ها اشاره کرد و افزود: چهار مورد از این آتش سوزی‌ها بر اثر اتصال در شبکه توزیع برق و چهار مورد دیگر به علت عوامل انسانی گزارش شده که افراد خاطی شناسایی و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شده اند.

فتحی با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌های بخش چوار شهرستان ایلام علت تاخیر در مهار را صعب العبور بودن مناطق و وزش باد شدید عنوان کرد.

او از مردم درخواست کرد باتوجه به ضرورت صیانت از عرصه‌های جنگلی و طبیعی هنگام حضور در عرصه‌های طبیعی و کوهنوردی نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.