معاون استاندار سمنان:

نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر فرصتی برای معرفی استان است

حشمت الله عسگری گفت: نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر فرصتی برای معرفی استان است و دستگاه‌ها باید در این راستا مشارکت لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه هماهنگی برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم دولت در حوزه معیشت روستائیان و عشایر، طرح توسعه اشتغال روستائیان و عشایر است، گفت: این اقدام پیکره‌های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرارداد لذا نمایشگاه دستاورد‌های روستاییان و عشایر کشور در به نمایش درآوردن این اقدام ارزشمند دولت بسیار حائز اهمیت است و استان سمنان باید به نسبت سنوات گذشته حضور جدی‌تر و پرشورتری در آن داشته باشد.

او ضمن بیان اینکه مردمی بودن برنامه‌ها یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی است، افزود: برگزاری این گونه اقدامات می‌تواند میزان مشارکت مردم و روستاییان در اقتصاد ملی و ارزیابی محوریت حضور مردم را در برنامه‌های دولت مشخص کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید از تمام توان خود برای حضور موثر در نمایشگاه بهره گیرند، ابراز داشت: شرکت در نمایشگاه باید جدی گرفته شود و در همین راستا از دستگاه‌ها و مدیران فعال در نمایشگاه در جلسه اقتصاد مقاومتی تقدیر و باکسانی که در این امر قصور کنند برخورد خواهد شد.

عسگری بابیان اینکه نهاد‌های حمایتی، بهزیستی و کمیته امداد باید مشارکت جدی در برگزاری نمایشگاه داشته باشند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید دقت کنند تا در بحث حضور در نمایشگاه هزینه‌ای به متقاضیان خرد تحمیل نشود، همه دستگاه‌های مدیریت و تدبیر کنند و زمینه‌ای فراهم شود تا بهترین‌ها در نمایشگاه حضور یابند و کسی از مشارکت مایوس نشوند.

او ضمن بیان اینکه وجود نمایشگاه‌ها فرصتی برای معرفی و شناساندن پتانسیل‌های استان به کشور است، افزود: مدیران در سطوح مختلف باید استان سمنان را خوب بشناسند، چراکه معرفی استان نیازمند شناخت و اشرافیت کامل بر ظرفیت‌های منطقه است و لذا باید در نمایشگاه ظرفیت‌های ناشناخته استان به نحو مطلوب معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه لیبل‌ها و بروشور‌های مختلف برای معرفی محصولات باید ارائه شود، ابراز داشت: بسته‌بندی‌های ارائه‌شده باید با اطلاعات مکتوب، مشتری‌پسند، قابل دفاع و در شان ملی و برخوردار از استاندارد‌های لازم باشند.

عسگری در غرفه اشتغال روستایی باید تسهیلات پرداخت‌شده و عملکرد روستا‌ها به نحو مطلوب برای ارایه خدمات دولت عرضه شود، در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی محور کار هستند و باید بخش‌های دیگر پشتیبانی و کمک کنند، بانک‌ها نیز دستگاه‌هایی را که تسهیلات دریافت کردند را در این راستا هدایت کند.

انتهای پیام/ح

لزوم جدی گرفتن نمایشگاه توانمندی عشایر و روستاییان

برچسب ها: تسهیلات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار