در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توزیع هفتگی یک میلیون کارپول با قیمت مصوب بازار

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: با توجه به محدودیت‌های مواد اولیه توزیع کارپول تمهیداتی برای توزیع یک میلیون از این دارو در هفته اندیشیده شده است.

شهریور یک شرکت دارویی جهت تولید کارپول به زنجیره تولید اضافه می‌َشود / تا زمانی که تولید داخل نیاز بازار کشور و ظرفیت مازاد را بر آورده نکند واردات کارپول انجام می‌شود / شرکت‌های تولید کننده قول تولید هفته‌ای یک میلیون کارپول به ما داده‌اندقاسم صادقی رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اکنون تولید کارپول براساس ظرفیت‌های اسمی شرکت تولیدکننده داخلی به سادگی‌ می‌تواند نیاز بازار ایران را بر طرف و تامین کند اما به دلیل آنکه در برهه‌ای از زمان کشور در تامین مواد اولیه دچار مشکلات متعددی شده بود عملا شرکت تولید کننده کارپول ایرانی کمتر از ظرفیت واقعی خود این ماده حیاتی در حوزه دندانپزشکی را تولید و روانه بازار کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ۲ شرکت تولید کننده دیگر کارپول را برای  رفع نیاز بازار کشور تولید می‌کنند و از شهریور ماه یک کارخانه تولید کننده دیگر هم شروع به ساخت کارپول می‌کند.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: شرکت‌‌های تولیدکننده داخلی به ما قول دادند که هفته‌ای یک میلیون کارپول توزیع و در بازار با قیمت مصوب عرضه کنند.


بیشتر بخوانید: خطر قاچاق معکوس در بازار سیاه کارپول و توزیع در داروخانه‌ها/ توزیع کارپول در داروخانه‌ها نادرست است


صادقی با اشاره به اینکه تولید کنندگان داخلی به وزارت بهداشت قول تولید کارپول مورد نیاز بازار را داده‌اند، افزود: در شرایط فعلی برای ایجاد آرامش در بازار کارپول، واردات این تجهیزات دندانپزشکی انجام می‌شود و به محض آنکه وزارت بهداشت اطمینان پیدا کند تولید کنندگان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین و اضافه بر ظرفیت تولید کنند واردات کارپول انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اداره دنداپزشکی وزارت بهداشت به غذا و دارو پیشنهاد داده است تا کارپول جزء دارو‌های استراتژیک قرار بگیرد زیرا نبودن این دارو سبب تعطیلی خدمات دندانپزشکی در کل کشور می‌شود.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: هر دارویی ممکن است باعث بروز حساسیت در افراد شود و کارپول هم استثنا از این موضوع نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار